Sahabat Que 'Silent Readers'

VIDEO Askar Israel Disepak Budak Perempuan Palestin Berumur 10 Tahun

1/06/2013 10:00:00 am

VIDEO Askar Israel Disepak Budak Perempuan Palestin Berumur 10 Tahun | Tiada lagi ayat-ayat yang mampu Abe gambarkan terhadap perbuatan kejam dan tidak bertamadun rejim Israel terhadap rakyat Palestin.. Benci dengan perbuatan rejim berkenaan, seorang kanak-kanak perempuan telah diangkat sebagai seorang wira selepas aksinya menyepak seorang askar Israel tersebar.. Nak tahu dengan lebih lanjut, meh usha kat bawah ni..



Seorang budak perempuan Palestin berusia 10 tahun yang tampil dalam sebuah video sedang memukul seorang tentera Israel tiba di Turki sebagai tetamu kehormatan dari Kota Başakşehir Istanbul. Ahed Tamimi telah menjadi hero bagi rakyat di Turki setelah video yang menunjukkan dia memukul tentera Israel telah diposting secara online pada 28 November. Dia tiba di Istanbul hari Isnin lalu.
tonton video keberanian Ahed Tamimi, Klik TAJUK ENTRI ni
"Kata-kata pertama adalah saya sangat senang boleh berada di negara Erdogan," merujuk kepada Perdana Menteri Recep Tayyip Erdogan yang ramai dicintai oleh warga di Palestin kerana kegigihannya menentang polisi Israel di Gaza.


Tamimi tiba di Turki menggunakan penerbangan Jordan pukul 2 petang pada hari Isnin lepas. Dia ditemani ibunya, Neriman Tamimi. Dia disambut oleh pelajar sekolah yang memegang bunga dan bendera Palestin. Sambil membuat tanda kemenangan, Ahed Tamimi ber'pose' di depan kamera wartawan. Di depan wartawan sewaktu tiba di lapangan terbang Ahed Tamimi berkata: "Saya tidak takut dengan tentera Israel sama sekali. Saya akan menunjukkan kepada mereka keberanian rakyat Palestin."

Tamimi dijadualkan akan mendapat Anugerah Keberanian Hanzala oleh Datuk Bandar Başakşehir.



You Might Also Like

2 comments

  1. syaitan yahudi nie, bukan setakat sepakan, lebih dari itu patut diberikan.
    derang tak tahu, yang derang nie bakal jadi kayu api neraka di akhirat kelak...

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad