Sahabat Que 'Silent Readers'

I ♥ Tok Guru Nik Aziz Nik Mat [KISAH NYATA MENTERI BESAR KELANTAN]

1/20/2013 02:00:00 pm

I ♥ Tok Guru Nik Aziz Nik Mat [KISAH NYATA MENTERI BESAR KELANTAN] | Beliau dilahirkan pada 10 januari 1931. Anak ke 2 dari 9 adik beradik. Mempunyai 10 orng anak, 5 lelaki dan 5 perempuan. Dilahirkan di Kampung Pulau Melaka.


"Usia ambo kini lebih 80 tahun doh, roh yang pergi pada malamnya jika tidak kembali...matilah ambo. Buatlah segala daya upaya untuk memenangkan Islam dimuka bumi sebelum pergi menghadap Ilahi " - Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat, Menteri Besar Kelantan.

baca lagi & lagi gambar Tok Guru, Klik TAJUK ENTRI ni

Kami seluruh rakyat negeri Kelantan dan Malaysia, mendoakan kesihatan Tok Guru semoga sihat berpanjangan dalam mentadbir negeri Kelantan. Selamat hari keputeraan Tok Guru hari ini. Sykur alhamdulillah Kelantan mempunyai seorang Menteri Besar yang bertaraf ulama. Inilah antara nikmat yang tidak terkata menjadi rakyat Kelantan.


Alhamdulillah syukur pada Allah. Melihat cara berpakaian Tok Guru yang melawat mangsa banjir menjadikan aku insaf seketika. Sehelai jaket membalut tubuh, berserban dikepala , memakai kain pelikat dan berkasut 'boot', dan bertongkat. menjadikan kita semakin tunduk kepada perintah Allah SWT. Kadang-kala kita hampir terlupa, insan yang kita lihat ini merupakan Menteri Besar Kelantan. Sangat istiqomahbeliau dan sentiasa berserderhana.

Gambar ini dipetik ketika Tok Guru melawat mangsa banjir di Rantau Panjang. Kami seluruh warga Kelantan mendoakan kesihatan Tok Guru semoga Allah sentiasa memberikan kesihatan yang berpanjangan dalam mentadbir urus negeri Kelantan ini.






Manusia yang paling hina adalah mereka yang menghina orang alim dan para ulama. Gambar ini dipetik ketika Tok Guru melawat mangsa banjir di Rantau Panjang.. Kami seluruh warga Kelantan mendoakan kesihatan Tok Guru semoga Allah sentiasa memberikan kesihatan yang berpanjangan dalam mentadbir urus negeri Kelantan ini. Manusia yang paling hina adalah mereka yang menghina orang alim dan para ulama.

SUMBER: FB I ♥ KELANTAN


You Might Also Like

10 comments

  1. Nama tokguru membawa aku kesini :)

    ReplyDelete
  2. aku sayang tok guru

    ReplyDelete
  3. Menteri Besar paling kaya dalam dunia, tidak pernah ambil rasuah dan duit rakyat. Semoga dipanjangkan umur dan sihat selalu hendaknya insan seperti ini! - Amin.

    ReplyDelete
  4. aku pun syg Tok Guru,hilangnya nanti tiada galang ganti.Takbirrrrr!

    ReplyDelete
  5. Subhanallah.... Di mana lagi nak cari manusia sedimikian akhlak... Sentiasa cari redha Allah. X peduli akan redha manusia..

    ReplyDelete
  6. Semoga Allah memberi kepada tok guru dan kita semua

    ReplyDelete
  7. Semoga Tok Guru Nik Aziz terus diberikan kemudahan mentadbir Kelantan dan memperjuangkan islam..
    Bila namanya Islam tak kira lah parti mana yang akan dipangkah, bukan tu pengukurnya.. Islam tu agama bersaudara. Amin terbaik tok guru

    ReplyDelete
  8. Ya Allah rahmatilah Tok Guru ku. Setiap patah yang keluar dari mulutmu adalah bayanngan keikhlasan hati. Dia berkata apa yang telah beliau lakukan.

    ReplyDelete
  9. Mengingatkan pada Tok Guru....Aku merasakan seperti Ayahku...,Tok Wanku..., Guru ku..., pendidik dan pembimbing ku selepas Rasullulah...., Aku Sungguh Rindu dan Sayang pada mu...Tok Guru...Nik Aziz...!! Ya ALLAH...! Sehat dan panjangkanlah umur Tok Guru ini....untuk membimbing kami menuju pada Mu..., dan mengetuai kami melawan umno jahanam.......!!!!!

    ReplyDelete
  10. AQ pun syg Tok guru...Tok guru always in my heart

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad