Sahabat Que 'Silent Readers'

TEBUAN Ragut NYAWA BAYI

1/15/2013 08:00:00 am

TEBUAN Ragut NYAWA BAYI | Kuala Kedah: “Pada pagi hari kejadian, anak saya, Nur Aimi Khairun Nisa Mohd Nakhaie, 14 bulan, merengek seolah-olah mahu mengikut saya ke tempat kerja, tetapi saya berjanji kepadanya akan balik awal selepas semua kerja selesai.


“Itulah kali terakhir saya berbual dan menemuinya sebelum meninggal dunia akibat disengat tebuan,” kata Sarizan Murad, 38.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
Sarizan yang juga jururawat di sebuah klinik kesihatan, di sini, tidak menyangka rengekan anaknya pada pagi Jumaat lalu, membawa petanda arwah akan meninggal dunia selepas disengat lebih 50 ekor tebuan ketika tidur dalam buaian di ruang dapur rumah neneknya di Kampung Sematang Pinang, dekat sini.

AISHAH menunjukkan kesan sengatan tebuan.
Sebelum kejadian, Nur Aimi dikatakan tidur selepas dimandikan neneknya, Aishah Md Ali, 64, yang menjaga bayi itu sejak arwah dilahirkan, kira-kira jam 9 pagi.

Menurutnya, dia sering menghantar tiga anaknya termasuk arwah yang juga anak bongsu ke rumah ibu mentua yang terletak kira-kira 200 meter dari rumahnya selepas dia dan suami ke tempat kerja.
Harian Metro

You Might Also Like

3 comments

  1. Ya Allah kesiannya..Al fatihah untuk arwah.

    ReplyDelete
  2. tebuan ada 1 tahap akan jadi bhya tau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tadi pagi saya pun di sengat tebusan di kamar kecil, saya di sengat tebusan di bagian paha dan langsung bengkak, tapi saya segera pergi ke rumah sakit untuk diperiksa, dan diberi suntikan di urat nadi tangan kiri, dan di beri obat dan salef luar,setelah di tunggu selama satu jam tidak ada reaksi apapun dan dinyatakan sehat tidak ada efek apapun, berhati hatilah dengan binatang ini.

      Delete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad