Saturday, 25 August 2012

TERKINI: Khairul Fahmi Che Mat, Penjaga Gol Kebangsaan Terlibat Dalam Kemalangan?


Tengah belek2 Facebook Abe, Que Achmad, ternampak pulaklah gambar kete eksiden ni... Katanya, kete ni milik Penjaga Gol Kebangsaan, Khairul Fahmi Che Mat.. pastu terus Abe Google cari maklumat guna Tab ni.. Dapatlah sikit Info berkaitan... 
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni

'Segmen: JOM TAMBAH FOLLOWER BLOG SEBANYAK YANG MUNGKIN!'



Salam

Hari ni Abe terasa nak menulis la... Ni Segmen ke 3 rasanya yang Abe join kot... Korang pun kalu nak join, Klik Jugak kat 'Banner' kat atas ni ye... Untuk makluman, Sahabat Abe kat Blog ni baru 430 orang je...

TELADAN: Memahami Erti ZUHUD, Lagi Gambar Sultan Kelantan Yang Merendah Diri (ZUHUD) & Berjiwa Rakyat


Uniknya, jika dahulu 'Istana Air Mata' pernah mengundang kontroversi di kalangan rakyat jelata, harini 'Istana Air Mata' telah mencatatkan sejarahnya di mana ribuan rakyat jelata bersama-sama rajanya telah menitiskan air mata di suatu malam di bulan yang penuh mulia. "Allahuakbar". Baginda memandu kereta sendiri ke surau/masjid. Tak ada pemandu pun seperti orang kenamaan lain. Moga Allah lanjutkan usia Sultan Kelantan ini, Sultan Muhammad V...

lagi gambar klik Tajuk Entri ni 

EKSKLUSIF: Inikah Budak Perempuan Yang MENGHINA RASUL, AZAN, ISLAM & MALAYSIA? Siapa Tengku Sophia? Taubatlah...


Nauzubillah...

Adakah ini Tengku Sophia yang sedang heboh diperkatakan dulu? Ini Isu lama dulu, Abe xde niat untuk memfitnah budak perempuan ni. Adakah benar dia ni memang wujud & benar2 menulis di Laman Twitternya @ laman twitternya memang benar2 di hack oleh seseorang? Wallahualam, Abe tak dapat nak pastikan sejauh mana kebenarannya. Kalau benar2 ianya dihack harap 'hacker' tersebut insaflah.. Abe amat kesal dengan tindakan PENULIS yang menghina islam ini. Kalaulah benar PENULIS ini sendiri yang menulis di Twitternya, harap dia INSAF & BERTAUBAT...
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Friday, 24 August 2012

PEDOMAN: Fitnah Bermaharajalela... “Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah.”


http://3.bp.blogspot.com/-2MAG9UoPpBw/TvMbhfolHUI/AAAAAAAACj0/3WzZfGryBpw/s1600/fitnah.jpg
Penyebaran fitnah sangat mudah berleluasa di zaman ini dengan adanya kemudahan telekomunikasi seperti, televisyen, telefon bimbit, komputer berinternet, dll. Fitnah boleh menyebabkan perpecahan di dalam sesuatu masyarakat dan boleh menjurumuskan individu yang mulia ke lembah penghinaan dan begitulah sebaliknya cuba menaikkan taraf orang yang jahil. 

Islam mempunyai kaedah yang sangat ketat bagi memastikan kebenaran sesuatu berita supaya tidak mempunyai unsur fitnah. Wajib bagi Muslim yang beriman menghalusi setiap berita diterima supaya tidak terbabit dalam kancah kontroversi berita berunsur fitnah. Sebarang berita diterima perlu dipastikan kesahihannya. Kebijaksanaan dan kewarasan fikiran penerima amat penting digunakan bagi memastikan tidak terpedaya dengan penyebar berita berunsur fitnah.

Firman Allah bermaksud: “Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.” (Surah al-Hujurat, ayat 6)
baca lagi klik Tajuk Entri ni

EKSKLUSIF: Gambar Perkahwinan Ustaz Don Daniyal & Husna Zahry



Menjadi wajah rebutan kebanyakan stesen TV sekarang, Rasanya semua kenal dengan Ustaz Don yang sekarang ini telah menjadi penceramah terkenal tak kira peringkat umur terutama dalam rancangan program 30 Minit Ustaz Don yang bersiaran setiap Isnin sehingga Khamis, jam 10 malam di TV AlHijrah.
lagi gambar, Klik TAJUK ENTRI ni

INFO: 6 Tanda-Tanda Rumah Berhantu


Hantu, pasti anda sering mendengar kata yang satu ini. Hantu merupakan makhluk halus yang tidak boleh dilihat secara mata kasar oleh sembarangan orang. Pada umumnya, hantu sangat suka berada di tempat-tempat sepi, kotor, lembap, atau rumah kosong dan tidak terurus. Namun apa jadinya jika hantu tersebut singgah dan tinggal di rumah anda? Di bawah ini ada beberapa tanda bahawa rumah anda ada hantu :

1. Perasaan aneh. Anda merasakan perasaan yang aneh bila berada di rumah. Merasa tidak tenang atau gelisah terus menerus. Atmosfera rumah anda terasa tebal, sempit atau berat.

2. Sering terdengar suara-suara aneh. Yang paling sering adalah suara ketukan-ketukan pada dinding rumah anda, kadang-kadang juga dapat terdengar langkah orang berjalan, berlari atau suara orang sedang mandi di bilik air.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Thursday, 23 August 2012

KISAH BENAR: Pasangan Sedang Oral Seks. Dibelit Ular Ketika Sedang Berzina...



KISAH BENAR: Pasangan Sedang Oral Seks. Dibelit Ular Ketika Sedang Berzina... | Kisah Benar untuk dijadikan pengajaran kepada pemuda atau pemudi yang selalu ke taman rekreasi atau batu hampar buat projek! Contohnya di Kalumpang ada air terjun. Menyertai askar wataniah dan melatih askar wataniah lelaki dan wanita di kawasan batu hampar di Kalumpang. Selalu berpesan kepada mereka jangan buat perkara tak senonoh seperti “projek”. Kawasan hutan adalah tempat habitat liar. Jadi jangan silap langkah. Banyak pantang larang kena ikut. Maklumlah masuk kawasan orang selalu kena hormat. Jangan kencing merata-rata atau terlalu gembira memekik melolong. Yang askar wanita yang datang bulan, pampers jangan buang merata kerana boleh menggangu makhluk halus yang kita tak tahu tinggal disitu. Ada juga orang awam yang datang buat “projek” kat celah-celah batu dan dikawasan semak samun. Ada yang pernah kena gigit lipan atau kala jengking. Tapi kisah kali ini, sepasang kekasih yang buat “projek” ringan-ringan tetapi nafsu mana boleh kawal sehingga terlanjur dan mereka berzina. Jadi teruskan membaca kisah benar ini…… Kisah ini Abe dapat drp 'inbox' oleh Sahabat Abe tadi...
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Tuesday, 21 August 2012

KISAH BENAR: Cahaya Dari Kubur Hingga Ke Langit


Kisah benar yang akan Abe ceritakan di bawah ini yang sangat mengharukan dan boleh menitiskan air mata. Semoga ia menjadi suatu iktibar kepada kita semua.

Seorang lelaki telah melalui sebuah kawasan perkuburan di suatu malam yang kelam dan sunyi. Tiba-tiba ia terpandang suatu cahaya yang terang benderang muncul dari sebuah kubur, dan terus naik memancar ke langit. Dia merasa sedikit ketakutan dan berdebar. Terpegun dan kaku melihat kejadian itu. Dia terfikir kemungkinan kubur ini adalah kubur seseorang yang sangat istimewa. Samada ia seorang waliyullah atau ulamak atau orang soleh yang istimewa kedudukannya di sisi tuhan. Diambilnya sebatang kayu lalu dipacak di atas kubur yang bercahaya itu.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni

KISAH BENAR: Ya Allah, Janganlah Engkau Bolak Balikkan Hati-Hati Kami!!!


Salam

"Ya Tuhan kami,janganlah Engkau condongkan hati kami kepada kesesatan setelah Engkau berikan petunjuk kepada Kami, dan kurniakanlah kami rahmat dr sisiMu, sesungguhnya Engkau Maha Pemberi."

"Ya Allah…janganlah Engkau bolak-balikkan hati2 kami setelah Engkau memberi hidayah pada kami…."

"Ya Allah...matikanlah kami dengan sebaik-baik kesudahan dan janganlah Engkau tamatkan keatas kami dengan seburuk-buruk kesudahan"

Alhamdulillah, sempat jugak Abe mencuri sedikit waktu pagi ni untuk mencoret sesuatu. Sebenarnya seperti ada sesuatu mengarahkan Abe untuk menceritakan sesuatu sebagai pengajaran untuk diri Abe dan juga korang semua, Sahabat Setia Abe di Blog ni... Beberapa hari lepas Abe bertemu dengan seorang sahabat lama.. Yang mana dulu Abe mengenalinya dalam Sesi Latihan program beberapa tahun lepas.. Selama Abe mengenalinya, bagi Abe dia adalah seorang kawan yg baik, sangat menjaga waktu solat, menjaga puasanya dengan baik, bertudung labuh, sopan & banyak lagi karekter yang terpuji ada padanya.. Dia juga menjadi bualan rakan-rakan dalam kumpulan Abe ketika itu disebabkan Kelawakan & KeSpontanannya.. Yang mana masing-masing mengagumi kawan Abe ni.. Sungguh Abe katakan dalam program itu dia sangat disegani & mudah didekati.. Apabila dia melontarkan pandangan.. Tiada yg membangkang, apabila dia memberi nasihat, sangat2 terkesan di hati sesiapa yg dinasihatinya..
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

EKSKLUSIF: Gambit Saifullah Sekampung Dengan Khairul Fahmi


Gambit Saifullah Sekampung Dengan Khairul Fahmi
KUALA LUMPUR: Pengarah, pelakon dan produser muda tempatan, Gambit Saifullah akan tampil dengan hasil kerja terbaru melalui syarikat produksinya Eightball Productions Sdn Bhd iaitu program Nusantara Raya yang bakal ditayangkan di Astro, Aidilfitri nanti. Ramai yang ingin mengetahui perkembangan terbaru artis berbakat besar ini namun dia kadangkala seperti tidak kisah tentang publisiti dan lebih mementingkan kerja yang ingin dihasilkannya. Bercakap mengenai Aidilfitri yang bakal menjelang, Gambit akan pulang ke Kelantan Syawal ini.

“InsyaAllah tahun ini saya akan pulang beraya ke kampung sebelah ibu saya iaitu di Kelantan. Kesempatan ini mungkin saya akan ambil untuk beraya bersama bintang bagi program Nusantara Raya iaitu Khairul Fahmi Che Mat kerana kami sekampung. “Setelah sama-sama berada dalam dunia glamor barulah kami tahu yang kami sekampung,” ujarnya yang ditemui di majlis tayangan program Aidilfitri Astro di Damansara baru-baru ini.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
Monday, 20 August 2012

ZALIM: Bayi Dibuang Di Gigit Kerengga Sampai MATI


Nauzubillah

Mana perikemanusiaan manusia ni hilang... Kalau ye pun nak buang anak, janganlah sampai kena letak merata2 mcm ni. Masa nak buat, tak pikir. bila dah melahirkan, tahu pulak nak sesal. Alik2, Bayi yang tak berdosa ni kena tanggung jadi mangsa keadaan...
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni

Post Terbaik Que Minggu Ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Welcome

Welcome

Exchange Bloglist Que

Sahabat Que

Search Blog Que

Loading...

Follow us on Facebook

Hak Cipta Que Achmad @ 2010 (www.queachmad.com). Powered by Blogger.

Klik LIKE & join Abe di Facebook

Please wait..15 SecondsX

Google+ Followers

Bloglist Que I

Que Achmad menulis...

Sahabat, Abe alu-alukan komen korang semua kat 'entri2' Abe.. Senang je caranya: Korang Klik pada Tajuk Entri, pastu 'Post A Comments' je.. Terima Kasih, Jasamu Dikenang.. Pe2 hal, email je Abe di: queachmad@queachmad.com