Tuesday, 18 September 2012

EKSKLUSIF: (Gempar) Gambar Ular Kepala 7




Gambar ular berkepala tujuh beredar di dalam Internet baru-baru ini. Gambar ini dikatakan diambil sebelum Hari Raya Korban tahun lepas. Diambil oleh seorang pelombong di Maran. Dikatakan juga saksi sempat mengambil gambar sebelum bertempiaran lari.

Gaya-gayanya penampakan yang aneh seperti ini biasanya gangguan makhluk halus/jin/iblis. Tengok lokasi gambar ini diambil, alur air. Tempat lembab dan berair sentiasa menjadi tumpuan 'makhluk lain' melepak.

Suka Abe nak mendengar pendapat korang pula mengenai gambar ini.

TERKINI: Bayi Yang Di Campak Dari Tingkat 3 Semalam TELAH DI CAMPAKKAN HIDUP-HIDUP?



Nauzubillah... Kenapa KEJAM sangat Si Ibu muda ni? Mengeluh panjang Abe bila baca 'Paper' Utusan jap tadi... Tu laporan daripada Pakar Forensik Hospital yang cakap Bayi tersebut mati akibat kecederaan yang serius pada kepala akibat terhentak... Si Ibu yang KEJAM ni pada Abe terAMAT AMAT bodoh, takde langsung perikemanusiaan... Masa nak 'buat keje' dulu tak pulak fikir akibat bila ada anak... Tak faham lah Abe macamanalah fikiran dia tu... TerGamak betul... Ibu binatang pun sayangkan anaknya, nikan pulak manusia... NAUZUBILLAH...

Kalau korang nak baca secara terperinci, korang kena dapatkan Utusan Malaysia, muka surat 4

Published with Blogger-droid v2.0.9

EKSKLUSIF: Kulit Buku Dari Kulit Manusia


Kulit buku ini diperbuat daripada kulit manusia yang di lapah daripada seorang hamba abdi yang meninggal dunia semasa zaman Revolusi Peranchis. Pemilik asalnya adalah seorang bangsawan Peranchis dan telah mendermakan buku ini kepada perpustakaan di Kota Leeds, UK kerana tidak tahan menghadapi gangguan yang aneh setiap malam

baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

SUBHANALLAH: (Gambar) Keajaiban Bayi Dalam Kandungan Lahir Memegang Tangan Doktor...


Gambar menakjubkan ini dirakamkan oleh jurugambar akhbar USA Today ketika proses kelahiran seorang bayi yang baru mencecah usia kandungan 21 minggu. Bayi lelaki itu yang diberi nama Samuel mengeluarkan tangan kecilnya dari lubang bedah rahim ibunya.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
Monday, 17 September 2012

KEJAM: Campak Bayi HINGGA MATI Dari Tingkat Tiga Flat



KEJAM...anggota polis memeriksa mayat bayi yang dicampak dari tingkat tiga.
PETALING JAYA: Kejam apabila seorang bayi perempuan yang cukup sifat dicampak dari tingkat tiga sebuah apartmen 11 tingkat ke kawasan tempat letak kereta Blok 1, Apartmen Desa Mentari, di sini, kira-kira jam 11 pagi, semalam. Bayi itu dipercayai baru dilahirkan kerana masih mempunyai tali pusat dan mayatnya ditemui seorang penduduk di kawasan itu, Jundi Mat, 35, yang pada mulanya menyangka ia bungkusan sampah yang dibuang penduduk di blok berkenaan.

“Saya sangka bungkusan yang dibaling dari tingkat atas itu sampah berisi nasi basi yang dibuang penduduk di sini kerana perkara itu sering berlaku, namun sebaik diperiksa saya terkejut apabila ia rupa-rupanya mayat bayi,” katanya.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

MESTI BACA: Biodata Idola Seluruh Umat Manusia, RASULULLAH S.A.W


Tidak dapat dinafikan, Rasulullah SAW atau nama sebenarnya Muhammad bin Abdullah merupakan seorang manusia yang paling layak untuk dijadikan idola paling unggul di dalam sejarah kehidupan manusia. Dilahirkan pada pada subuh hari Isnin, 12 Rabiulawal bersamaan 20 April 571 Masihi, baginda Rasulullah SAW merupakan insan sempurna yang diiktiraf oleh para sarjana dunia sebagai pemimpin paling berpengaruh dan tiada tolok bandingnya sehingga kini. Ketika berusia lima tahun, dada Muhammad SAW telah ‘dibedah’ oleh dua malaikat suruhan Allah SWT untuk membersihkan baginda dari sifat-sifat mazmumah atau pengaruh-pengaruh negatif yang ada pada dirinya.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

MESTI BACA: Tips Memilih Rakan Menurut Islam


Ramai yang menganggap bahawa seorang individu yang memilih kawan adalah tergolong dari golongan yang cerewet dan ‘perasan bagus’, malah ada yang mengkritik tindakan seumpama itu dengan mengada-ngada serta tidak wajar dijadikan amalan. Namun hakikatnya, ramai yang tidak tahu bahawa Islam sebenarnya menggariskan kepada umatnya untuk memilih di dalam menjalin persahabatan.

Hadis al-Bukhari dari Abu Musa al-Asy’ari, menyatakan bahawa Rasulullah SAW bersabda, “Diumpamakan rakan yang soleh dan rakan yang jahat ialah seperti (berkawan) dengan penjual minyak wangi dan tukang besi. Penjual minyak wangi tidak akan mensia-siakan anda, sama ada anda membelinya atau hanya mendapat bau harumannya. Tukang besi pula boleh menyebabkan rumah anda atau baju anda terbakar, atau mendapat bau busuk.” 

Apakah ciri-ciri seorang sahabat yang baik?
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

KISAH BENAR: Bagaimana Pakar Anatomi Thailand Memeluk Islam


”Sesungguhnya orang-orang yang kafir kepada ayat-ayat Kami, kelak akan Kami masukkan mereka ke dalam neraka. Setiap kali kulit mereka hangus, Kami ganti kulit mereka dengan kulit yang lain, supaya mereka merasakan azab. Sesungguhnya Allah Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana.” (QS. An-Nisa: 56)

Bagi sebahagian besar umat Islam, ayat di atas terdengar seperti ayat-ayat serupa dalam Al-Quran yang menjelaskan pedihnya siksa neraka bagi orang-orang yang tidak beriman. Namun tidak demikian bagi Tagatat Tejasen, seorang saintis Thailand di bidang anatomi. Baginya, ayat itu adalah sebuah keajaiban.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

KISAH BENAR: GUGUR Anak Suka-Suka? MANUSIA ATAU BINATANG MEREKA INI?


          Pengguguran Anak di Singapura....Sanggupkah korang semua lihat gambar di atas, rasa nak menitis air mata...

Sedihnya Abe bila mengenangkan nasib orang Islam di Singapura dengan pengguguran anak di Singapura. Tujuan Abe tulis entri ni sebab Abe rasa kesal sangat dengan realiti dunia sekarang. Mulanya, Abe keberatan menyiarkan gambar ini. Abe akui ianya ngeri dan mungkin akan mengejutkan korang semua. Tetapi setelah berfikir panjang, Abe dengan berat hati memutuskan untuk menyiarkan gambar ini. Abe amat berharap ia dapat menjadi pengajaran kepada semua terutama sekali mereka yang berniat untuk menggugurkan anak, atas apa jua sebab dan alasan sekali pun.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
Sunday, 16 September 2012

Lukisan Dibeli Dengan Harga RM21 Di Pasar Lambak Bernilai Lebih RM300,000.00


WASHINGTON: Seorang wanita dari Virginia membayar AS$7 (RM21.24) untuk sebuah lukisan Renoir yang dibeli di pasar lambak, akan menjual lukisan itu dengan harga yang tinggi, bulan ini.

Lukisan itu dinilai pada harga AS$75,000 hingga AS$100,000 (RM227,535 hingga RM303,380) menurut pelelong Potomack Co, yang menguruskan penjualan lukisan Paysage Bords de Seine oleh pelukis impresionis Pierre-Auguste Renoir. 
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

MACAM-MACAM: Inspektor Polis Bermadu Kasih Dengan Isteri Seorang Pegawai Polis Yang Lain Ditangkap


PADANG BESAR – Hasrat seorang pegawai kanan polis yang ingin bermadu kasih bersama kekasih gelapnya yang juga isteri seorang pegawai polis musnah selepas dia diserbu Bahagian Tatatertib Polis Diraja Malaysia (PDRM). Suspek juga disahkan positif mengambil dadah. Suspek yang berpangkat Inspektor berusia 30 tahun itu dicekup ketika sedang berdua- duaan kira-kira jam 3 pagi dalam keadaan mencurigakan di rumah isteri rakan yang berusia 38 tahun di sebuah taman perumahan di sini.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

TERKINI: Kerajaan AS Telah Menahan Lelaki Yang Di Syaki Menerbitkan Filem Hina RASULULLAH S.A.W


Seorang lelaki disyaki menghasilkan filem Innocense of Muslims dibawa keluar dari rumahnya oleh pihak berkuasa AS, semalam. – Foto ihsan

[DIKEMAS KINI] LOS ANGELES - Seorang lelaki yang disyaki menghasilkan filem yang menghina Islam dan Nabi Muhammad SAW, sehingga mencetuskan kemarahan dan protes mengorbankan hampir 10 orang setakat ini, ditahan oleh pihak berkuasa Amerika Syarikat (AS), semalam.

Lelaki berkenaan, Nakoula Basseley Nakoula, pernah disabitkan kesalahan berhubung kes menipu bank pada 2010, dan diletakkan di bawah pemantauan selama lima tahun dan tidak boleh akses kepada Internet. Nakoula, 55, dilaporkan telah menafikan terbabit dalam pembikinan filem tersebut, yang dinamakan Innocense of Muslims.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
Saturday, 15 September 2012

NAUZUBILLAH: Kisah Benar Wanita Bersuami Dua Siap Kongsi Katil Bersama


Pada Abe, lelaki beristeri lebih daripada seorang bukanlah sesuatu yang janggal, bagaimana pula kalau si isteri bersuami dua, sudah tentu bunyinya pelik. Dan bagaimana pula kalau si isteri itu tadi berkongsi katil dengan kedua-dua suaminya itu? Itu bukan janggal, bukan pelik…tetapi itu GILA namanya. HARAM dari segi Hukum ALLAH Taala. Tetapi itulah yang terjadi di Ponorogo, Jawa Timur, Indonesia.

Sumber asal berita ni Abe tak tahu. Cuma Abe hanya dapat cerita ni daripada bekas anak murid Abe. Abe nak kongsi dengan korang, kisahnya begini...
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

KISAH BENAR: Kisah Ular TERKAM Jenazah Pelacur



ular terkam jenazah
“DIAlah yang memperlihatkan kepadamu tanda tanda kekuasaanNYA dan menurunkan untuknya rezeki dari langir. Dan tiadalah mendapat pengajaran kecuali orang orang yang  kembali kepada ALLAH” Surah al-Mukmin, ayat 13.

Ustaz Zainul Fata Hashim, 38, adalah khatib Masjid Rahman di Banyu Urib, Surabaya. Ketika usinya 14 tahun dia merantau ke Mekah untuk menuntut ilmu dengan ditemani abangnya, Hj.Yassin Hashim. Setelah 17 tahun menetap di Tanah suci dia kembali ke kampung halamannya pada 1997 dan mengajar di sekolah sekolah agama di kampung kelahirannya. Lantaran ingin berkongsi pengalaman menanrik ketika menetapa di Mekah, Ustaz Zainul diterbangkan khas dari Surabaya untuk temu bual ekslusif dengan wartawan Mastika, Norimanah Seman. 
baca kisahnya, Klik TAJUK ENTRI ni 

EKSKLUSIF: Kesan Buruk Makan Kuning Telur


Para pakar kesihatan menemui bahawa pengambilan kuning telur dapat mempercepat aterosklerosis, penyakit arteri koroner, seperti halnya merokok. Dr. David Spence dari Western University , Kanada, dan pasukannya meneliti lebih dari 1200 pesakit di London Health Sciences Centre’s University Hospital. Mereka menemui bahawa mengambil telur secara teratur, dua per tiga sama buruknya dengan merokok. Dengan kata lain, baik merokok mahupun memakan kuning telur dapat mempercepat aterosklerosis.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

GILA: ‘Restoran Bogel’ Jadi Minat Ramai Manusia JAHIL


Bodoh, memang tak senonoh betul. Tu ungkapan pertama yang kuar dari mulut Abe bila pertama kali Abe baca berita ni...  Berita yang tak senonoh ni... Kali punya kaji untuk nak sahihkan cerita ni, memang banyak maklumat yang Abe dapat. Memang SAH, Restoran yang tak bermaruah ni memang betul2 wujud. Tujuan Abe siarkan cerita ni tak bermaksud untuk nak mendorong korang semua berminat nak pegi ke restoran ni, niat Abe cuma mahu kita semua 'alert' supaya tak terdorong untuk singgah ke Restoran yang jijik seumpama ni... Nuazubillah... Ni Abe 'cut&paste' cerita ni sekadar untuk Info... Ingat, jangan terpengaruh...

New York - Pastinya ada di antara kita yang teringin untuk menikmati hidangan makanan dalam keadaan yang sungguh nyaman dan selesa supaya selera kita tidak mati tatkala diri sedang kelaparan. Pastinya pilihan utama bagi pengunjung untuk menjamu selera di kedai-kedai makan atau restoran lebih tertumpu kepada keenakan dan pelbagai jenis hidangan makanan yang disajikan.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

EKSKLUSIF: Ini Gambar Sebenar Yang Dikatakan Digunakan Untuk Diletakkan Di Wang Ringgit Malaysia...


Gambar: Ini gambar sebenar yang dikatakan digunakan untuk diletakkan di dalam design note Ringgit Malaysia.
Friday, 14 September 2012

AL FATIHAH: (Gambar) Dikatakan Ini 'GAMBAR SEBENAR' Allahyarham Osama Bin Laden Dibunuh..


Salam tengahari...

Banyak sebelum ni yang Abe dengar heboh diperkatakan gambar Osama Bin Laden yang telah di'edit' disiarkan di facebook dan juga di Blog2... Pastu pulak, Abe lihat ramai jugak yang tampil memberikan penjelasan berkenaan gambar tersebut yang kononnya telah sengaja di'edit'. bagi Abe yang sememangnya buta IT ni, Abe tak pandai sangat nak menilai edit2 ni, al maklumlah tak belajar bab ni, hurmmm...
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

NGERI & KEJAM: (Gambar) Perempuan Ini Telah Di Bakar Setelah Di Ro-gol... Nauzubillah...


Salam Awal Pagi...

Setelah Sebelum2 ni banyak orang bagi kat Abe gambar2 yang berkisar tentang kes2 rogol & bunuh, pepagi segini Abe kembali dengan satu lagi set gambar kes yang lebih kurang sama jugak. Kali ni Abe dapat info yang kejadian ni memang telah berlaku di Malaysia... Difahamkan, perempuan ini telah dirogol terlebih dahulu sebelum dia telah dibakar hidup2 oleh Si Pelaku... Kejam, memang kejam... Sangat2 KEJAM. Maaf, gambar2 ni Abe buat 'watermark' sebab 'sensored' seSangat...
lagi gambar Klik TAJUK ENTRI ni
Thursday, 13 September 2012

EKSKLUSIF: Tindakan Ning Baizura Tarik Diri Dari Persembahan Syarikat Arak Guinness DI PUJI Oleh Dr. Asri (Dr. MAZA)



Tindakan penyanyi bersuara soprano, Ning Baizura menarik diri daripada menjayakan acara persembahan ‘Guinness Arthur’s Day’ yang bakal berlangsung 28 September ini di Souled Out, Mont Kiara, mendapat pujian daripada bekas Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin. Dr Mohd Asri yang juga merupakan Pensyarah Bahagian Pengajian Islam di Universiti Sains Malaysia mengucapkan tahniah di atas penarikan dirinya daripada program terbabit dengan berkata, “saya ucapkan tahniah kepada Ning."

"Ini adalah sikap yang baik," katanya. Asri turut menjelaskan, “sekiranya sebarang persembahan yang diadakan dipercayai mempunyai kaitan dengan kempen mempromosi minuman keras sama ada secara langsung atau tidak langsung, ia adalah haram."

Beliau mengulas mengenai pembabitan artis beragama Islam yang terlibat dalam persembahan meraikan ulang tahun syarikat minuman keras terkemuka itu. Selain itu, Asri menyeru semua artis untuk memperbaiki diri dengan mendekati asas-asas agama dengan sebaiknya.

baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

PEDOMAN: Cara-Cara Mandi WAJIB Yang Betul & Sah


Mandi wajib merupakan perkataan yang mudah disebut, tetapi jangan terkejut jika dikatakan banyak umat Islam di tanah air kita yang tidak sah mandi wajibnya kerana tidak melakukannya dengan betul.Untuk melakukan mandi wajib yang betul,seseorang itu tidak boleh melakukannya dengan hanya mandi secara berdiri atau duduk mencangkung sahaja. Sebaliknya,ia mesti dilakukan dalam kedua2 keadaan bagi membolehkan seseorang itu meratakan air ke seluruh anggota badannya yang zahir.

Penolong Pengarah Bahagian Dakwah,Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM),Ustaz Haji Mat Jais Kamos, menegaskan, bagaimanapun, berdasarkan pengalamannya sebagai bekas kadi di Pejabat Agama Islam Gombak Timur dan penceramah,didapati banyak umat Islam yang tidak mengetahui perkara ini.“Akibatnya,mandi wajibnya menjadi tidak sah kerana tidak memenuhi salah satu rukun mandi wajib iaitu meratakan air keseluruh anggota badan yang zahir.Apabila mandi wajib tidak sah,ibadat yang dilakukan oleh seseorang itu juga turut tidak sah.

baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

KISAH BENAR: Hanya Kerana 20 Sen. SUATU PERINGATAN!!!


Salam buat Sahabat Abe semua. Ni Abe kongsikan suatu kisah Peringatan tentang 20 Sen... Semoga kita semua dapat sesuatu pengajaran di sebaliknya... InsyaALLAH...

Beberapa tahun dahulu, ada seorang Imam yang berasal dari Thailand telah di panggil ke Malaysia untuk menjadi Imam tetap di sebuah masjid di Malaysia. Telah menjadi kebiasaan Imam tersebut selalu menaiki bas untuk pergi ke masjid.

Pada suatu hari, selepas Imam tersebut membayar tambang dan duduk di dalam bas, dia tersedar yang pemandu bas tersebut telah memulangkan wang baki yang lebih daripada yang sepatutnya sebanyak 20 sen.

Sepanjang perjalanan Imam tersebut memikirkan tentang wang 20 sen tersebut.

baca lagi Klik Tajuk Entri ni...

EKSKLUSIF: Pasangan Direndam Dalam Air Kerana Berzina


Akibat tidak makan ‘saman’ dengan teguran oleh penduduk-penduduk kampung, sepasang kekasih ditangkap oleh sekumpulan penduduk kampung Gampong Crung Padang Tiji, Indonesia ketika asyik memadu asmara di dalam sebuah rumah. Amir Mukhtar 26, dan kekasihnya Ernawati 22, ditangkap dalam keadaan separuh bogel ketika melakukan zina dan mereka berdua di bawa berjumpa dengan pihak ketua tertinggi di kampung tersebut. Menurut laporan dari blog Suarapeople.com yang Abe baca tadi, orang-orang kampung mendakwa pasangan itu kerap dilihat mengunjungi sebuah rumah di kampung berkenaan dan menyangka mereka adalah pasangan suami isteri yang sah. 
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

TERKINI: Ust Nasha Bakal Bertanding Menentang Dr Hassan Ali Di Gombak Setia?


SEMUA kena terima keputusan Majlis Syura PAS iaitu isu Ust Nasha tidak perlu dibincangkan sekurang-kurangnya sehingga selepas PRU ke 13 akan datang. Apabila diberitakan lagi bahawa Ust Nasha juga di antara yang tersenarai sebagai calon, ertinya beliau mungkin agak selamat sekurang-kurangnya sehingga selesai PRU ke 13 nanti. 

Semoga Us Nasha lebih berdisiplin..
Tersenarai sebagai di antara calon belum tentu menjadi calon. Kita pun tidak tahu di kawasan manakah PAS akan mempertaruhkan bekas Timbalan Presiden mereka ini jika beliau terpilih sebagai calon. Buat masa ini beliau adalah Ahli Parlimen Bachok, Kelantan dan difahamkan PAS Bachok sudah serik untuk berwakil rakyatkan Us Nasha lagi. Bolehlah dikatakan Parlimen Bachok bukan lagi tempat untuk beliau di dalam PRU akan datang (jika dicalonkan).
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
Wednesday, 12 September 2012

NGERI: (Gambar) Budak Perempuan Comel DiRo-gol & Dibakar Dengan KEJAM


Salam

Abe tak berniat nak aibkan sapa2 dengan penyiaran gambar ni. Kisah ini berlaku bukan di Malaysia. Cuma terdetik di dalam hati kecil Abe ni rasa kesal yang teramat. Kenapalah ada lagi manusia bernafsu binatang yang sampai hati merogol & lepas tu sanggup membunuh budak perempuan comel ni. Tak cukup dengan itu, siap sanggup membakar pulak setelah rogol & bunuh. Memang KEJAM tahap Melampau lampau... Biar hanya gambar yang berbicara... Abe dah tak mampu nak menulis lagi, kesal yang terAmat...

*sebak melihat mangsa diperlakukan sebegini
lagi gambar Klik TAJUK ENTRI ni

TIPS: Mujahadah Dalam Meningkatkan Iman


"Ustaz, saya seringkali tewas dalam bermujahadah. Semakin saya bermujahadah, semakin kuat pula saya diuji oleh Allah. Saya berazam hendak jadi muslimah yang lebih baik. Namun, keasyikan dunia disekeliling saya membuatkan iman saya tunggang terbalik. Berilah saya tips bagaimana hendak bermujahadah supaya hidup saya lebih terarah. Bantulah saya ustaz," luah seorang remaja kepada saya dalam sebuah e-mel. Tersentuh hati saya saat membacanya.

'Lunak sungguh hati remaja ini,' fikir saya.

Apakah Maksud Mujahadah itu?

Pengertian mujahadah ialah perang atau perjuangan untuk mempertahankan agama Islam. Selain itu, mujahadah juga membawa maksud jihad.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

NGERI: (Gambar) Gadis Ini Di Ro-Gol Sebelum Mayatnya Di Campakkan Ke Dalam Sungai... Memang ZALIM...


Salam...

Biar hanya gambar yang berbicara... hurmmmm... Khabar yang Abe terima, katanya Gadis ini telah dirogol terlebih dahulu sebalum mayatnya di campakkan ke dalam sungai... Nauzubillah, betapa kejamnya manusia YANG BERTOPENGKAN BINATANG ni... Nauzubillah
lagi gambar Klik TAJUK ENTRI ni
Tuesday, 11 September 2012

Happy Birthday FizaFantagiro..... from US (Abe & AsMawani)


A prayer: 2 bless ur way
A wish : 2 lighten ur moments
A cheer: 2 perfect ur day
A text: 2 say HAPPY BIRTH DAY FizaFantagiro...
from: US (Abe & AsMawani)

HEBAT: (Gambar) Kereta Mercedes Yang Dibina Daripada 10,000 Besi Terpakai


Hebat! inilah hasil ciptaan warga Jerman yang disimpan di muzium untuk tatapan orang ramai..kereta berbentuk seperti kereta mewah Mercedes ini dibina daripada 10,000 keping besi buangan..jom kita tengok hasilnya.. Katanya: Just two prototypes still exist, both of which are displayed at the company’s museum in Germany..
lagi gambar Klik TAJUK ENTRI ni

PELIK: Lelaki Mati Bangun Semula Melamar Kekasih


MOSCOW: Kerana ingin tahu sama ada teman wanitanya benar-benar menyintainya, seorang lelaki berpura-pura mati dalam satu kejadian kemalangan kereta yang mengerikan dan kemudian bangkit untuk mengajukan soalan itu. Alexey Bykov mengupah seorang pengarah filem, pelakon lasak, jurusolek artis dan juga penulis skrip untuk mengadakan adegan kemalangan olok-olok itu.

Lelaki berusia 30 tahun berkenaan sebelum itu mengaturkan pertemuannya dengan teman wanitanya, Irena Kolokov di lokasi kemalangan itu supaya wanita itu yakin dia mati. Irena berkata: “Kami berjanji bertemu di sesuatu tempat. Tetapi apabila tiba, terdapat beberapa kereta yang kemalangan dan tercampak di sana sini, ambulans, asap dan kebakaran.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

GILA: Orang Lain Study, Lelaki Ni Sibuk Buat Projek


Apa sudah jadi dengan remaja sekarang ni! sampaikan begini sekali perangainya.. Pelajar lain sibuk belajar, pasangan remaja ni sibuk buat projek pulak.. Dimana hilangnya rasa malu dan berdosa? Kejadian ini bukan berlaku di negara kita, tetapi jangan biarkan perkara sama berlaku.. Jaga maruah dan pergaulan tu..

EKSKLUSIF: (Gambar) Lelaki Ukraine Buat Kereta Lamborghini Sendiri Di Garaj Rumahnya (24 gambar)


Self Made Lamborghini (67 pics)
Seorang lelaki dari Ukraine telah membina Lamborghini sendiri keluaran dari sebuah Mitsubishi lama. memang kreatif, Abe salute sangat :)
lagi gambar, Klik TAJUK ENTRI ni

EKSKLUSIF: Dirasuk Gara-Gara Mahu Nombor Ekor


PASIR GUDANG: Gara-gara mahu menang judi empat nombor ekor, seorang buruh kontrak mendakwa bukan saja terpedaya apabila diminta membeli mantera khas berharga RM1,000 daripada seorang bomoh untuk dipuja di sebuah jirat Cina selama 10 hari, malah turut dirasuk menyebabkannya menderita akibat gangguan misteri. Menceritakan kejadian yang berlaku ketika mengunjungi tanah perkuburan bukan Islam itu buat kali ke-10, mangsa yang mahu dikenali sebagai Razak, 45, berkata, dia tidak menyangka niatnya untuk memuja sebuah jirat di Pasir Gudang, di sini, dengan harapan memenangi judi mengundang masalah.

Menurutnya, dia berkunjung ke jirat itu sebulan lalu berseorangan pada tengah malam selepas dinasihatkan bomoh yang memaklumkan jirat itu keramat kerana didakwa milik seorang sami. “Saya terpengaruh dengan bomoh itu kerana mendakwa beberapa kenalannya hidup kaya-raya selepas menjalankan upacara pemujaan di jirat terbabit.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

GILA: Pengantin Perempuan Diperkos@ & Pengantin Lelaki Pula Jadi Jurugambarnya


http://i.imgur.com/XWr6z.jpgSeorang pengantin perempuan telah diperkosa oleh seorang lelaki selepas majlis makan malam perkahwinannya. Lebih malang lagi, suaminya sendiri telah mengambil gambar aksi rogol tersebut, lapor Nanyang Siang Pau. Foto-foto itu kemudiannya dimuat naik ke internet dan tersebar. Pelbagai cercaan dilemparkan terhadap suaminya, ada yang menggelarnya sebagai ‘binatang’ malah ada yang mahu memburu dan membunuhnya.
http://i.imgur.com/Ykjft.jpgMenurut laporan tersebut, pengantin perempuan tersebut mabuk setelah selesai majlis makan malam perkahwinan mereka.  Beliau kemudiaanya berjalan menuju ke bilik tidur mereka dan kemudian bertemu dengan seorang lelaki dan suaminya di situ. Lelaki itu kemudian bertindak memperkosa pengantin perempuan berkenaan, dan suami merangkap si pengantin lelaki yang sepatutnya menghalang kejadian tersebut pula mengambil gambar adegan isterinya diperkosa.
Sumber: The Star
Monday, 10 September 2012

BICARA JIWA QUE: Hidup Ni Jangan Cari Pasal... Padahnya, tanggung derita Zahir & Batin



Salam
Abe menulis lagi, menulis dari hati...Hari ni Abe telah jalani suatu hari yang amat2 sukar dalam hidup Abe. Mungkin jugak sebab kepenatan yang luarbiasa... Mungkin jugak sebab kerisauan yang luarbiasa... Tak dapat Abe nak huraikan kat sini... Hanya Allah SWT sahaja yang tahu... Kenapa DIA yang kena tanggung, bukannya Abe?

Bila sesekali ni terpanggil untuk berkongsi dengan korang, Abe dengan sejujur & seikhlas hati nak bagitahu kat sini pasal 'Jangan Cari Pasal'... Pengalaman yang Abe lalui banyak sangat telah mengajar Abe sehinggakan Abe adakalanya serik... Serik sangat2. Nak kata Abe takut, Abe tak takut. Dulu mungkinlah Abe jenis penakut tapi sekarang ni tak sangat la. Nak kata Abe ni jenis kedekut, tak ada langsung dalam kamus hidup Abe untuk jadi SiKedekut... Abe percaya dengan rezeki Allah Taala yang melimpah ruah... Nak kata Abe ni jenis ''busybody'', mungkin kengkadang 'ya'. Yup, Abe memang boleh katakan, kengkadang YA. Ya atas sebab2 yang tertentu dengan izin Allah Taala...
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

APA NI?: Adegan R@njang Dalam Filem Pun Ikut Sunnah Rasulullah? Bawa-bawa la berfikir sebelum bercakap...


MELIHAT babak-babak mesra antara Nora Danish dan Rusdi Ramli dalam filem Mencari Cinta, tentunya ramai melabel ia filem lucah dan menjual elemen ranjang untuk menarik penonton. Apatah lagi sebagai filem sulung arahan pengarah drama, Shirin Khuzaimi dan juga filem pertama terbitan Armnet Integrated Sdn Bhd, elemen kontroversi seperti ini diharapkan untuk memancing penonton ke panggung.

Bagaimanapun, Shirin yang pernah mengarah drama bersiri popular Ariana Mikhail, menegaskan karya sulungnya itu bukan filem lucah malah mengatakan tiada aksi ranjang. Apa yang dipaparkan katanya, adalah kisah cinta suami isteri berlandaskan sunnah Nabi Muhammad S.A.W. Pada Abe, tak patut dia cakap macam ni...

Katanya, Mencari Cinta menunjukkan cara bagaimana sepasang suami isteri bersama di bilik tidur mengikut sunnah Nabi dan tidak sangka ia menimbulkan rasa kurang senang sesetengah pihak. “Mereka tidak seharusnya melihat karya saya ini pada satu sudut saja sebaliknya tonton dulu filem ini sebelum memberi sebarang pandangan. Apa yang saya paparkan dalam filem ini adalah kisah cinta suami isteri berlandaskan sunnah Nabi Muhammad S.A.W.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

EKSKLUSIF: R.A.D.D Akok (Citarasa Kelantan) Kini Sedia Menerima Tempahan



Salam...

Semalam Abe berkesempatan secara 'LIVE' bertenggek dekat 'depot' pembuatan Akok di R.A.D.D Akok Citarasa Kelantan ni... Alhamdulillah, sempat la jugak Abe belajar cara & skill nak buat Akok ni... Jarang anak melayu dapat pengalaman ni woooooo :) Terbaik punya skill Abe belajar, credit kat En Amin & Pn Rosmiyati sb benarkan Abe 'enterprem' dari memula nak buat Akok sampailah Abe duk bertenggek kat situ sehingga Akok siap... Ops lupa lak, R.A.D.D Akok Citarasa Kelantan ni sedia menerima tempahan kalau korang nak. Sedapnya, pergh wallllaaaaaa tak terkira. Manis sedang2, gebu macam Mat Gebu & rasanya, lembut sgt di lidah... Korang mesti cuba... Akok ni menggunakan Resepi KHAS turun temurun keluarganya... Memang tak sama dengan Akok tempat lain... Betul Abe cakap, kalu korang tak caya, AcU CuBo TrY TeSt sekali laaaaaaa 'order'... Sesuai untuk semua majlis... Yelah, Kueh Tradisional la katakan... Limited Edition...
lagi gambar & untuk tempahan, Klik TAJUK ENTRI ni

WAJIB BACA: Petanda Kiamat Sudah Dekat!!


http://3.bp.blogspot.com/-hSL2-QKMwTU/T9u_6Ni38lI/AAAAAAAABeA/WJwbNmbC_4I/s1600/tanda+tanda+kiamat+besar.jpg
Tahukah kita semua, dari pemerhatian Abe... tanda2 kiamat makin jelas... antaranya:

Banyak terjadi pembunuhan

Dari Abu Hurairah r.a. bahwa Rasulullah saw. bersabda, “Tiada akan terjadi kiamat, sehingga banyak terjadi haraj.. Sahabat bertanya apa itu haraj, ya Rasulullah?” Rasulullah saw. Menjawab, “Haraj adalah pembunuhan, pembunuhan.” (HR Muslim)

Korang tengok dalam paper tiap2 tiap hari ada orang kena bunuh...
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

SERAM: Akibat MURTAD, Lelaki Ini Disembelih?


Semalam masa Abe tengah godek2 FB Abe terpandanglah pulak satu gambar ni, seram sejuk Abe tengok... Menurut sumber pemuda ini disembelih kerana murtad masuk agama Kristian. Sama ada hukuman ini dilaksanakan kerana beliau telah murtad atau mungkin kerana kesalahan lain yang telah dilakukan oleh pemuda ini tak pastila pulak! Jika ada sesiapa yang tahu cerita sebenarnya sila tolong perbetulkan entri ini.

Difahamkan Kejadian penyembelihan ini berlaku di Tunisia.

AMARAN! Gambar video di atas menunjukkan seorang manusia yang masih bernyawa disembelih dan bukannya seekor lembu, kambing, kerbau, ayam atau haiwan ternakan yang lainnya… kalau tak lalu nak tengok… please tolong jangan tengok. Tengok gambar pun dah cukup…




Post Terbaik Que Minggu Ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Welcome

Welcome

Exchange Bloglist Que

Sahabat Que

Search Blog Que

Loading...

Follow us on Facebook

Hak Cipta Que Achmad @ 2010 (www.queachmad.com). Powered by Blogger.

Klik LIKE & join Abe di Facebook

Please wait..15 SecondsX

Google+ Followers

Bloglist Que I

Que Achmad menulis...

Sahabat, Abe alu-alukan komen korang semua kat 'entri2' Abe.. Senang je caranya: Korang Klik pada Tajuk Entri, pastu 'Post A Comments' je.. Terima Kasih, Jasamu Dikenang.. Pe2 hal, email je Abe di: queachmad@queachmad.com