Sahabat Que 'Silent Readers'

PANAS: Hina Baginda Rasulullah S.A.W, Lelaki Ini Ditikam 15 Kali

8/26/2012 10:35:00 am

SEORANG juru hebah radio dikejarkan ke hospital setelah ditikam dengan pisau sebanyak 15 kali oleh lelaki yang tidak dikenali. Juru hebah itu bernama Sergey Aslanyan (46) itu dibawa ke hospital Moscow, Rusia, dengan luka tikaman di dada, leher, dan lengan. Menurut saksi, Aslanyan dipukul setelah sebelumnya menghina Nabi Mumammad SAW.

Menurut laporan polis, pada Isnin 28/05 yang lalu, pada waktu petang seorang lelaki tak dikenali memanggil Aslanyan keluar dari apartmennya. Ketika juru hebah radio itu keluar dari rumahnya, dia terus dipukul dengan benda keras di bahagian kepala dan ditikam di leher, dada & lengan. Asnyalan menjelaskan, lelaki yang menyerangnya berteriak “kamu adalah musuh Allah” sambil melancarkan serangan.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni

Polis mengatakan, lelaki yang menyerangnya berusia sekitar 30 tahun dan berbadan kurus, sementara beberapa saksi lain mengatakan penyerangnya ada beberapa orang.

Menghina Nabi
Dua minggu sebelum kejadian ini, dalam sebuah siaran radio Sergey Aslanyan telah menghina Nabi Muhammad SAW. Sergey mengatakan “Nabi Muhammad yang kita kenal adalah bukan seorang yang taat beragama. Ia adalah seorang usahawan, setelah ia mendapat kekayaan dia merancang bagaimana caranya supaya dikenali dunia”. Penyiar itu juga menuduh bahawa Nabi Muhammad “menulis semula Al-Quran”, sehingga orang akan tahu bahawa Nabi Muhammad bukanlah seorang penjaga kedai di pasar, tetapi seorang tokoh politik yang luar biasa. ”

Meski sudah diberitakan bahawa Sergey Aslanyan meminta maaf atas ucapannya itu, namun itu tidak mengubah pendapat masyarakat yang berakhir pada serangan ke atas dirinya.

You Might Also Like

7 comments

  1. hmmm...
    tu la... tak memikirkan sensitiviti org lain...

    ReplyDelete
  2. Assalam, sorry lambat replay komen Abe di Blog saya : http://ikhwanmencarinurillahi.blogspot.com...

    Saya dah letak blog Abe...


    tu, jngn nak menghina sangat kan dah kena... baru kau tau...

    ReplyDelete
  3. setiap tindakan pasti ada balasannya, pasti ada akibat kan.. kerana mulut badan binasa. berfikirlah dulu sblm berkata2 kan, takut dengar cerita camni.. tu belum lg terima hukuman@balasan dari Allah kan,

    ReplyDelete
  4. kerana mulut badan binasa...

    ReplyDelete
  5. tu laa...Allah nak tunjuk la tu.jgan ingat orang kafir senang2 je nak kutuk Islam
    sorry to say la..
    ISLAM ADALH YANG TERAGUNG

    ReplyDelete
  6. orang macam ne cakap tak fikir sensitiviti agama lain..kan dah kena..sama jugak macam salman rushdi yg terang2 menghina islam..

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad