Sahabat Que 'Silent Readers'

VIDEO AMAH INDONESIA DERA BAYI | MEMANG ZALIM

2/19/2013 03:50:00 pm

VIDEO AMAH INDONESIA DERA BAYI | MEMANG ZALIM | Tak tergamak rasanya nak berikan anak di bawah jagaan orang yang tiada darah daging dengan kita. Bila amah indo yang diberi kepercayaan, inilah yang jadinya. Ini yang dirakam CCTV. Berapa banyak lagi kes yang tiada bukti dah berlaku? Sesibuk mana pun anda, jangan sesekali abaikan anak-anak.

sumber: Facebook

You Might Also Like

11 comments

  1. Kesian baby tu.......
    Kenapalah agen tak check dulu mental amah tu...

    ReplyDelete
  2. agaknya..amah tu dulu nak jadi wrestler...tapi berkesempatan jadi amah je...papepun memang rasanya amah tu giler la.

    ReplyDelete
  3. err..itu bukan anak patung

    ReplyDelete
  4. mcm psycho je amah tuh..get well soon baby..Allah with u

    ReplyDelete
  5. Nie kibar roti canai nih.... aishh~

    ReplyDelete
  6. itulah akibat tak sayang anak dan suka menunjuk nunjuk harta dunia sebab itulah isteri terpaksa bekerja untuk membayar kereta dua buah,rumah bermewah mewah.lepas tu upah amah untuk jaga anak.

    apa salahnya hidup cukup dengan besederhana,biar suami sahaja bekerja barulah anak anak cukup kasih sayang.

    pilihan atas diri sendiri,sayang anak atau harta dunia...sudah sudahlah dengan sifat riak tu...

    ReplyDelete
  7. Amah Indonesia Dipenjara 20 Tahun, Lambung Bayi !!

    KUANTAN – Seorang pembantu rumah warga Indonesia dipenjara 20 tahun oleh Mahkamah Sesyen di sini selepas mengaku bersalah terhadap dua pertuduhan menghempas dan menganiaya bayi berusia empat bulan, Jumaat lalu.

    Untuk tuduhan pertama, dia dipenjara dijatuhkan hukuman penjara 15 tahun manakala tuduhan kedua selama 5 tahun. Bagaimanapun, hukuman berkenaan berjalan serentak. 

    http://www.youtube.com/watch?v=v3gOjVKwP4U

    ReplyDelete
  8. Saya rasa elok pada setiap agent pembantu rumah membuat pemereksaan mental & physical pada pembantu2 rumah sebelum diserahkan kepada majikan. Dan jika boleh tiap agent harus memberi training dulu atau ditahan untuk beberapa hari dirumah agent dan diberi kerja mengurus rumah tangga sambil memerhati tingkah laku sipembantu. Selidiki latar belakang pembantu. Hindari mengambil pembantu yg mempunyai masalah rumah tangga & keluarga. Memang sukar utk menilai hati budi pada setiap pembantu,kerna terkadang mereka pandai acting.

    ReplyDelete
  9. something wrong with her. Kucing pun tak dilambung macam tu

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad