Sahabat Que 'Silent Readers'

[GAMBAR] UAI Potong Kek Di MAJLIS KESYUKURAN Sambutan Hari kelahiran USTAZ AZHAR IDRUS | 12 Februari 2012

2/13/2013 03:27:00 pm

[GAMBAR] UAI Potong Kek Di MAJLIS KESYUKURAN Sambutan Hari Kelahiran USTAZ AZHAR IDRUS | 12 Februari 2012 | Ustaz Azhar Idrus potong kek (dengan gambar motosikal) sempena Sambutan Hari Kelahiran Ustaz Azhar Idrus yang ke-49. Ya Allah, panjangkan umur murabbi kami ini... jadikan dia ahli syurgaMu. Majlis kesyukuran ini di mulakan dengan solat Hajat berjemaah, puisi dsb. 


Ustaz Azhar Idrus sendiri juga sempat juga bagi nasihat dan tazkirah tadi. Abe dikhabarkan ini adalah majlis tertutup dan di bayar sendiri oleh setiap tetamu yang hadir tanpa melibatkan mana2 duit derma kariah dsb ya. Hebat juga orang ganung ni kan.. Tanpa bantuan wang dari pihak luar pun tetap hebat majlisnya.

Orang muda sayang Ulama.

baca lagi & lagi gambar Klik TAJUK ENTRI ni

Mengikut sumber yang Abe terima, Ustaz Azhar Idrus kata, kita kena campur dengan semua golongan, samada mat rock, mat rempit dsb. Kena faham jiwa mereka. Biarlah orang kutuk atau hina kita. Pedulikan orang. Tapi bila kita buat ikhlas kerana Allah maka Allah akan bantu kita. Tengoklah kini.


Saya (Ustaz Azhar Idrus) tidak pernah pun suruh atau paksa mereka ikut saya ke kuliah itu ini. Tapi mereka yang ikhlas hendak ikut saya. Sampai kini puluh2 ribu yang hendak ikut saya. Orang yang mula2 belajar dengan saya (Ustaz Azhar Idrus) adalah Pok Man seorang. Kemudian videoman saya Abg Mat. Alhamdulillah, malah kini Page saya di Facebook juga mendapat sambutan. Klik FanPage Kemah Keming Ustaz Azhar Idrus (Original)



Tahukah anda?

Pada 12 Februari 1949 Imam Hassan Al Banna syahid dibunuh. Siapa Imam Hassan Al Banna? Imam Hassan Al Banna pengasas Ikhwanul Muslimin di Mesir. Kemudian, mati ditembak oleh individu yang membenci Imam Hassan Al Banna. Di hospital, Imam Hassan Al Banna tidak diberikan rawatan dan akhirnya meninggal disebabkan kehilangan darah yang banyak.

Pada 12 Februari 1964 walaupun berlainan tahun lahirnya seorang individu yang dikenali sebagai Ustaz Azhar Idrus yang berjaya menarik anak-anak muda menghadiri kuliah agama. Fenomena UAI tidak dapat di nafikan lagi dengan jumlah kehadiran yang mencecah ribuan hadirin setiap kali kuliah agama diadakan.

Peribahahasa Melayu berbunyi, "Patah tumbuh, hilang berganti" 

| QueAchmad.com

You Might Also Like

4 comments

  1. alhamdulillah smga usianya diberkati Allah.owh tq beri link fb original UAI sbb sy png mn satu nk like n jd friends huhu...

    ReplyDelete
  2. suka dengar ceramah UAI

    ReplyDelete
  3. Happy Birthday Ustaz..

    ReplyDelete
  4. Ceramah dia ringan dan mudah difahami..... =D
    Semoga panjang umurnya...

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad