Sahabat Que 'Silent Readers'

Semak Keputusan UPSI Sesi 2013 Ijazah Sarjana Muda | Semakan Online Permohonan

2/07/2013 03:00:00 am

Semak Keputusan UPSI Sesi 2013 Ijazah Sarjana Muda | Semakan Online Permohonan | Seperti yang kita ketahui, pada hari ini iaitu 2 Februari 2013 telah keluar keputusan kemasukan UPSI bagi sesi 2013. Jadi di sini kami sediakan maklumat bagi memudahkan pemohon menyemak keputusan kemasukan UPSI 2013.

Semakan keputusan kemasukan UPSI sesi 2013 bagi program ijazah sarjana muda boleh disemak mulai 2 Februari ini secara online. Talian sistem semakan akan dibuka pada tarikh yang telah ditetapkan bermula pada pukul 12 tengah hari.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
Keputusan UPSI ini adalah untuk sesi pengambilan ijazah sarjana muda bagi kemasukan bulan Februari 2013.

Syarat Am UPSI Ijazah Sarjana Muda

1. Lulus Sijil Pelajaran Malaysia (SPM/Setaraf) dengan mendapat sekurang-kurangnya 6C/Gred C dalam mata pelajaran Bahasa Melayu/Bahasa Malaysia atau 6C/Gred C Bahasa Melayu/Bahasa Melayu Kertas Julai;

2. Lulus peperiksaan Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM) dengan mendapat sekurang-kurangnya PNGK 2.00 dan mendapat sekurang-kurangnya:
Gred C (NGMP 2.00) dalam mata pelajaran Pengajian Am; dan
Gred C (NGMP 2.00) dalam dua (2) mata pelajaran lain:

3. Lulus Matrikulasi/Asasi dengan mendapat sekurang-kurangnya PNGK 2.00;

4. Lulus peperiksaan Sijil Tinggi Am Malaysia (STAM) dengan mendapat sekurang-kurangnya pangkat Jayyid;

5. Memiliki Diploma dalam bidang pengkhususan yang relevan dengan program yang di pohon dari institusi yang diiktiraf oleh Kerajaan Malaysia dan Senat Universiti dan mendapat sekurang-kurangnya PNGK 2.50;

6. Memiliki Sijil Malaysia University English Test (MUET) dengan mendapat sekurang-kurangnya Tahap Satu (1)/Band Satu (1).

Cara Semakan Online UPSI 2013

Untuk membuat semakan, sila layari http://www.upsi.edu.my/online/

rujukan Abe: Fuh.My

You Might Also Like

0 comments

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad