Sahabat Que 'Silent Readers'

KISAH NYATA ULAMA MENYAYANGI ULAMA (Gambar)

2/02/2013 07:40:00 pm

KISAH NYATA ULAMA MENYAYANGI ULAMA (Gambar) | Ulama adalah pewaris para Nabi. Para ulama mempunyai peranan penting sebagai pemimpin umat untuk meneruskan dan memelihara syiar dan kemuliaan Islam. Rasulullah S.A.W memerintahkan umatnya untuk menghormati dan memuliakan para ulama. Bahkan, satu dari tiga perkara yang dikhuatiri Nabi Muhammad S.A.W adalah umat Islam akan mengabaikan dan tak mempedulikan alim ulama. Lihatlah gambar yang Abe letak di bawah ni, betapa Ulama Menyayangi Ulama, Subhanallah!!!
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
Kebimbangan Rasulullah S.A.W itu nampaknya sudah mulai terjadi. Tak sedikit umat yang mulai mengabaikan, melecehkan, menghina dan menentang alim ulama. Ramai orang dewasa ni yang memperolok-olok dan mentertawakan fatwa-fatwa ulama. Padahal, sesungguhnya, fatwa itu ditetapkan untuk melindungi kehidupan umat.
AMAL JARIAH:
untuk menyumbang bagi amal jariah, Badge bawah ni
-----------------------------------------------------------------------------------
Sertai Skim Wakaf dan Penghawa Dingin
Surau Al-Mukhlisin Presint 18R4, Putrajaya
Sila klik Badge di atas untuk maklumat lanjut

You Might Also Like

1 comments

  1. tq...for blogwalking kat blog saya http://www.ceritamayapersada.blogspot

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad