Sahabat Que 'Silent Readers'

Kisah SEORANG ANAK DERHAKA | WAJIB TENGOK!!!

6/20/2013 01:05:00 pm

Kisah SEORANG ANAK DERHAKA | WAJIB TENGOK!!! | Sahabat semua, WAJIB TONTON sekejap Filem Pendek ni. Semoga anak2 terpelihara dari sikap begini, ingatlah wahai anak2 kasih sayang ibu adalah kasih sayang Allah. 


Abe 10 kali menangis biler teringat filem pendek ni. Teringat berape bnyk ibu2 dan bapa2 yang hilang sumber bergantung. Derita di tinggalkan anak2. Hanya tuhan mampu membela. Ya Allah. Sedih nyerrrr... :'(
baca lagi & Tonton Filem Pendek ni, Klik TAJUK ENTRI ni
Sedihnya bila seorang ibu yang tidak tahu menahu ditinggalkan oleh anaknya yang durhaka. Anak2 jangan kejarkan harta dunia, ibu dan bapa adalah harta paling berharga untuk berjaya dunia akhirat. Jauhkan kami dari azab Mu Yaa Rabb... Marilah kita ambil iktibar dari cerita ini utk renungan bersama.


I'm so touching with this video... Masya Allah. Remind me who am I without u MOTHER!!!

You Might Also Like

2 comments

  1. Salam Abe,
    video yang menarik tapi pengalaman ana lagi dasyat. Berlaku di dalam masyarakat kita.Si ibu mempunyai anak yang ramai. 10 orang. semua belajar sampai "u". Ada yang islamik dan ada yang biasa. Semua sudah berkerja. Pekerjaan pun hebat hebat belaka. Pakar motivasi pun ada. Tapi sayang walaupun pakar motivasi, si ibu bapa yang sudah tua seumpama di perkuda. Hidup boleh dikatakan agak mewah tapi pada masa yang sama turut mengikis harta pusaka. Kala berhibur terus leka. Bila poket kering ibu bapa menjadi tempat mengadu. bayangkan umur sudah mencecah 30an. tapi langsung tidak tahu malu. Mengfitnah saudara nya yang lain kalah kempen pru.
    sehingga sekarang masih begitu. Tetapi pantang melihat saudara lain memberi wang saku kepada si ibu terus dia tanpa silu cuba menggoda si ibu . Pelbagai alasan di reka untuk menunjukkan betapa dia di dalam kesempitan hidup, cuba menagih simpati. selalunya berjaya. walhal cara hidupnya di bandar kalah isteri perdana menteri.

    ReplyDelete
  2. Alamak tak ler tengok..broadband siput

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad