Sahabat Que 'Silent Readers'

Semuanya Tentang... WANITA | NUKILAN KHAS BUAT ISTERI QUE

6/06/2013 10:29:00 pm

Semuanya Tentang... WANITA | NUKILAN KHAS BUAT ISTERI QUE | Kau digelar sebagai penyeri dunia, hadirmu melengkap hubungan manusia. Bukan sahaja dirindui yang biasa, malah Adam turut sunyi tanpa Hawa


Akalmu senipis bilahan rambut, tebalkanlah ia dengan limpahan ilmu. Jua hatimu bak kaca yang rapuh. Kuatkanlah ia dengan iman yang teguh.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
Tercipta engkau dari rusuk lelaki, bukan dari kaki untuk dialasi. Bukan dari kepala untuk dijunjung, tapi dekat dibahu untuk dilindung.

Dekat jua di hati untuk dikasihi, engkaulah wanita hiasan duniawi.

Mana mungkin lahirnya bayangan yang lurus elok, jika datangnya dari kayu yang bengkok. Begitulah peribadi yang dibentuk. Didiklah wanita dengan keimanan, bukannya harta ataupun pujian. Kelak tidak derita berharap pada yang binasa.

Sedarilah insan istimewa bahawa kelembutan bukan kelemahan. Bukan jua penghinaan dari Tuhan, bahkan sebagai hiasan kecantikan

You Might Also Like

2 comments

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad