Sahabat Que 'Silent Readers'

MAKHLUK ASING DARI MARIKH? | Penipu Kantoi Sudah !!!

6/14/2013 11:59:00 am

MAKHLUK ASING DARI MARIKH? | Penipu Kantoi Sudah !!! | Macam2 ragam manusia zaman alaf baru ni. Kadang2 xpaham jugak Abe dorang nak, hehehe. Kisah yang Abe nak kongsikan petang ni pasal seorang di China yang Kreatif 'mereka' ALIEN daripada GETAH...


Memang Kreatif tahap dewa, hehehe. Kisahnya | Shangdong: Seorang lelaki China dicop penipu selepas mendakwa menyimpan satu mayat makhluk asing di dalam petik sejuknya.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
Li Kai mencetuskan kegamatan apabila memuat naik beberapa gambar yang didakwanya mayat makhluk asing itu.

Bagaimanapun, penipuannya itu terbongkar selepas polis melancarkan siasatan berhubung cerita luar biasanya. Li, dari Binzhou di wilayah Shangdong menulis dengan panjang lebar di dalam Sino Weibo, laman seperti Facebook di China, mengenai penemuan luar biasanya. Dia menceritakan bagaimana dia menemui makhluk bintang Marikh selepas mengekori beberapa pesawat UFO sepanjang Sungai Kuning di China.


Dia mendakwa melihat lima makhluk asing itu, termasuk seorang yang terhempas ke tanah selepas terkena perangkap arnab bervoltan tinggi yang dipasangnya. Li seterusnya berkata, dia mengambil mayat itu dan membawanya pulang serta menyimpannya dalam peti sejuk.

Gambar itu menunjukkan wajah makhluk asing berkenaan dengan mata besar dan tangan yang kelihatan berurat serta sebungkus rokok merah pada tapak tangannya.


Gambar lain pula menunjukkan kaki makhluk itu diikat. Bagaimanapun, kesangsian mengenai cerita Li itu timbul dan dia dipanggil oleh polis untuk disoal siasat. Dia bertegas mendakwa ceritanya itu benar dan berkata ujian DNA membuktikan ‘makhluk asing’ itu memang datang ke bumi.

Li kemudian memberitahu pengikutnya bahawa polis menyekat berita itu dan mendesak supaya dia berdiam diri. Bagaimanapun temberangnya terbongkar apabila polis mengumumkan penemuan menakutkan itu sebenarnya ialah ‘makhluk asing’ getah yang dibuat sendiri. Polis Shandong semalam berkata, Li mengaku bahawa ceritanya itu palsu. Menurut pegawai, lelaki itu membelanjakan lebih 120 yuan (RM65) untuk membuat ‘makhluk asing’ itu dengan getah dan bahan lain yang dibeli dari sebuah pasar tempatan berdekatan. - The Sun

You Might Also Like

1 comments

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad