Sahabat Que 'Silent Readers'

JEREBU TERKINI | Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor Datang Melawat Lokasi Tempat Kejadian BUMBUNG RUNTUH Akibat RIBUT & ANGIN KUAT Di Blok B, Presint 15 Putrajaya (BERGAMBAR)

6/26/2013 10:00:00 am

JEREBU TERKINI | Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor Datang Melawat Lokasi Tempat Kejadian BUMBUNG RUNTUH Akibat RIBUT & ANGIN KUAT Di Blok B, Presint 15 Putrajaya (BERGAMBAR)  | Presint 15 Putrajaya Paling Terjejas. Hikmah dari kejadian-kejadian yang terjadi di alam semesta ini seperti banjir, gempa bumi dan angin ribut bukan semata-mata kerana azab Ilahi. Namun ia memiliki banyak pengaruh.


Ada orang cakap kat Abe, Kejadian ribut semalam jugak adalah akibat PEMBENIHAN AWAN YANG DIBUAT UTK NAK ELAK JEREBU. Apa2pun, Syukur ALHAMDULILLAH tiada nyawa melayang.
baca lagi & lagi gambar, Klik TAJUK ENTRI ni
Di antaranya ialah berbagai nikmat Ilahi, penyedaran manusia dari kelalaian,  dan juga sebagai peringatan bagi penzalim, orang yang melampaui batas dan sebagainya. Hal ini semua dapat dijadikan sebagai hikmah dalam kejadian bencana-bencana alam.


Semalam Putrajaya mengalami ribut dan angin yang kuat sehingga menerbangkan atap-atap apartment dan pokok banyak yang tumbang, syukur Alhamdulillah tiada kemalangan jiwa yang berlaku. Jom pakat tengok deh. Sesudah jerebu melanda Allah menghantar hujan dan angin dan menguji hambanya supaya bersyukur dan redha segala nikmat yang dikurniakan.

 keadaan bilik yang bocor akibat bumbung tercabut di Blok B, Presint 15

You Might Also Like

0 comments

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad