Sahabat Que 'Silent Readers'

LAHAD DATU TERKINI | Mangsa Tebusan Cerita Pengalaman Ditawan Penceroboh Wanita

3/24/2013 09:32:00 pm

LAHAD DATU TERKINI | Mangsa Tebusan Cerita Pengalaman Ditawan Penceroboh Wanita | LAHAD DATU - Seorang penduduk Kampung Tanjung Batu dekat sini melalui saat genting dan menakutkan selama 28 jam apabila dijadikan tebusan selepas rumahnya ditawan 22 pengganas Sulu termasuk dua wanita bersenjatakan senjata api dan parang pada 4 Mac lalu.

Berita Terkini Lahad Datu - Mangsa Tebusan Cerita Pengalaman Ditawan Penceroboh Wanita

Peristiwa mendebarkan yang menentukan hidup atau mati Hamzah Arsan, (gambar kecil) 52, itu berlaku pada pukul 8 pagi apabila dua pengganas wanita memasuki rumahnya ketika insiden pencerobohan di sini yang bermula pada 12 Februari lalu sampai ke kemuncaknya.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
Ini kerana, beberapa hari sebelum itu, seramai lapan anggota pasukan keselamatan terkorban dalam pertempuran dengan penceroboh di Kampung Tanduo di sini dan Kampung Srijaya, Semporna manakala musuh yang mati pula seramai 18 orang.

Difahamkan, pengganas wanita itu digambarkan sebagai berbadan sederhana, kusut masai, kelaparan, sentiasa menundukkan muka dan hanya bercakap untuk meminta makanan. Mereka menggunakan bahasa Suluk.

Menceritakan semula kejadian itu, Hamzah berkata, sebaik sampai, dua pengganas wanita bersenjatakan parang tersebut terus naik ke rumahnya mengatakan mereka mahu tidur.

You Might Also Like

8 comments

  1. Nampak gaya mereka semya tgh stress tu..
    So stategi askar kita berjaya..melaparkan mereka..

    ReplyDelete
  2. bagi mampus sama penceroboh. gatai serang negera orang apsal

    ReplyDelete
  3. memang menakutkan.
    jom tambah pendapatan anda sekarang! terjah sini , http://coretangirlblog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Aku tengok mcm tak kenalah pengganas ni,bodoh ke dia orang ni?!.Pegilah tawan balai polis ke rampas senjata,tawan bank ke ambil duit untuk operasi ini masuk felda!,apa ada...
    Aaaaaa...mesti ada apa2ni.....

    ReplyDelete
  5. Betul jugak yer napa tak pergi bank
    Atau balai polis.
    Mesti ada apa-apa

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad