Sahabat Que 'Silent Readers'

KISAH Tok Guru Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat | MENTERI BESAR KELANTAN

3/18/2013 04:36:00 pm

KISAH Tok Guru Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat | MENTERI BESAR KELANTANDulu masa mula-mula naik jadi Menteri Besar Kelantan, Tok Guru arahkan gaji Menteri Besar dipotong separuh. Rasanya ni semua dah sedia maklum.


Pernah satu hari, Tok Guru tengok gaji dia, pastu dia hairan camne boleh ada banyak sangat ni, padahal dah potong separuh. Tanye punya tanya pegawai kewangan kata ni duit tambahan kepada elaun rumah 3000 sebulan. Menteri Besar yang duduk rumah sendiri berhak menerima RM3000 sebulan. Korang nak tahu Tok guru jawab apa?? ni yang menarik.

baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
Tok guru kata, ambo duduk rumah ambo sendiri, tak perlu bayar sewa, pastu Tok guru suruh pegawai kewangan kira balik banyak mana dah duit elaun rumah ditelah dimasukkan dalam akaun Tok guru dan Tok Guru bayar balik duit tersebut. Bukan saja yang bakal dimasukkan dimahsuhkan, tapi yang telah dimasukkan dalam akaun Tok Guru pun Tok Guru bayar balik.

Maka jawabnya, nok cari mana Menteri Besor camni??? Seribu tahun belum tentu jumpa macam yang ada sekarang di Kelantan!

You Might Also Like

4 comments

  1. subahanallah..tiada teman pengganti
    meh baca http://www.mimbarhatiku.blogspot.com/2013/03/saya-redha.html

    ReplyDelete
  2. maas;allah!!!!

    ReplyDelete
  3. Dalam sejuta belum tentu dapat MB mcm ni..kita kalau baru dpt jd JKK dh berlagak mcm MB..aku bersyukur sbb manusia yg bernama Nik Aziz Nik Mat telah byk mgajar aku erti dosa dn pahala..semoga beliau dirahmati...

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"

Search Blog QueAchmad