Sahabat Que 'Silent Readers'

Kisah Nyata | DISEBALIK KETIDAKTAHUAN MANUSIA

3/15/2013 08:07:00 am

Kisah Nyata | DISEBALIK KETIDAKTAHUAN MANUSIA | Pepagi yang mulia ni, Abe nak kongsikan sedikit Kisah yang sangat semua orang tahu. Bukan apa, hanya sekadar berkongsi.


Nabi NUH belum tahu banjir akan datang ketika ia membuat kapal besar & ditertawai kaumnya.baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
Nabi IBRAHIM belum tahu akan tersedia domba ketika pisau nyaris memenggal buah hatinya.

Nabi MUSA belum tahu laut akan terbelah saat dia diperintah memukulkan tongkatnya.

Nabi MUHAMMAD SAW pun belum Tahu kalau Madinah adalah Kota Tersebarnya Ajaran yang dibawanya saat beliau diperintahkan berhijrah.. Yang Mereka Tahu adalah bahwa Mereka harus Patuh pada perintah Allah dan tanpa berhenti Berharap yg Terbaik...

Ternyata dibalik keTIDAKTAHUan kita, Allah telah menyiapkan SURPRISE saat kita menunaikan perintahNYA. BIASANYA Tangan2 Allah Bekerja di-detik detik Terakhir dalam Usaha Hamba-Nya..

So, Never Give Up, Make Better For The Best.. Kalaupun Hasil Yang kita Usahakan Jauh dari Harapan bahkan Menyakitkan, Jangan kita berkecil hati... Kerana Sering Allah mencintai kita dengan cara2 yang kita benci... Tetap HUSNUDZON (bersangka baik) kpd Allah apapun yg terjadi.

Allah berfirman: "Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu.. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."(Qs. Al Baqarah : 216).

You Might Also Like

5 comments

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad