Sahabat Que 'Silent Readers'

KISAH NYATA | UNTUKMU YANG MASIH DALAM BERSENDIRIAN

3/16/2013 02:20:00 pm

KISAH NYATA | UNTUKMU YANG MASIH DALAM BERSENDIRIANJangan pernah merasa 'sendiri' kerana sesungguhnya Allah selalu bersamamu.


DIA sedang mempersiapkan seseorang yang benar2 tepat untukmu.

baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
DIA hanya sedang mengawasi PERSIAPANmu dalam menunggu itu. Jika dirimu SEMAKIN BAIK, maka PASTILAH akan dikirimkanNYA juga seseorang yang BAIK untukmu, begitupun sebaliknya.

Kerana sesungguhnya kaulah yang sedang mengukir PASANGANmu itu dalam dirimu.

Jika semakin BAIK dan INDAH ukiranmu itu dalam dirimu. Maka akan semakin BAIK juga hasil yang akan kau dapatkan kelak.

Ingatlah, mungkin saat inipun ada banyak yang sama sepertimu, dalam KESENDIRIAN dan mengisi kesendirannya dengan terus memperbaiki diri, memantaskan diri sepertimu. Dan boleh jadi salah satu diantaranya adalah 'dia' yang tengah ALLAH persiapkan untukmu.

Jangan pernah berhenti, meskipun kesendirian itu kadang melelahkanmu.

Jangan pernah mencuba mengisinya dengan seorang teman yang BELUM halal untukmu, meskipun kadang kau gelisah dan jenuh tanpa teman.

Ingatlah, semakin kuat kau melawan kesendirianmu, semakin baik kau memperbaiki dirimu, semakin dekat juga ALLAH menuntun hatimu kepada pasangan tulang rusukmu.

Bersabarlah dalam IKHTIARmu,, kerana JANJINYA adalah sebuah KEPASTIANNYA.

You Might Also Like

2 comments

  1. suka dgn statement ni.sungguh jujur sekali.

    ReplyDelete
  2. Mohon share ye..tq;)

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"

Search Blog QueAchmad