Sahabat Que 'Silent Readers'

TIPS Untuk MENAHAN NAFSU | Tips Yang Berguna

9/03/2013 01:13:00 pm


TIPS Untuk MENAHAN NAFSU | Tips Yang Berguna | Semua orang juga ada buat silap. Apa yang anda perlu buat adalah terus memandang ke hadapan. Anggap sahaja perbuatan lalu anda itu, anda lakukan ketika anda tidak matang dan dugaan buat anda untuk menahan nafsu.


Nafsu akan sentiasa cuba menguasi pemikiran anda. Nafsu akan menyerang pemikiran manusia dengan dua perkara iaitu syak wasangka dan ragu–ragu. Apabila hati anda penuh dengan syak wasangka dan perasaan ragu–ragu, anda akan mula di kawal nafsu.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni

Syaitan akan berkawan dengan nafsu. Dia akan cuba wujudkan perasaan ragu–ragu dan syak wasangka dalam hati anda. Apabila sudah wujud dua perasaan ini, nafsu akan ambil alih pemikiran anda. Syaitan pula akan pergi kepada orang lain untuk menghasut.

Jika anda tewaskan nafsu, belum tentu anda mampu menahan diri dari hasutan syaitan. Syaitan ini akan sentiasa menghasut. Ketujuh–tujuh tip di atas adalah ramuan yang cukup untuk menewaskan nafsu dan dalam masa yang sama mempertahankan diri dari hasutan syaitan. Selamat mencuba, semoga perjuangan anda diberkati Allah taala.

Published with Blogger-droid v2.0.10

You Might Also Like

0 comments

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad