Sahabat Que 'Silent Readers'

Jangan DITANGISI Jika Belum JUMPA JODOH | JODOH PASTI BERTEMU

9/08/2013 12:45:00 pm

Jangan DITANGISI Jika Belum JUMPA JODOH | JODOH PASTI BERTEMU | Sesuatu yang tak terluah, kadang-kadang memang Allah takdirkan kita untuk simpan dalam hati sebab Allah nak kita mengadu dan luahkan hanya pada Dia.


Selalu Abe dengar orang cakap "Aku kejar, kejar dan kejar CINTA MANUSIA.. Sehingga aku LETIH.. Akhirnya, aku sedari.. Aku DITEMANI satu cinta yang TIDAK PERNAH meninggalkanku.. CINTA ALLAH.."
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni

Cinta yang TIDAK PERNAH melukakan, Cinta yang TIDAK PERNAH meninggalkan.. Cinta ILLAHI..

Pendapat Abe, seharusnya lelaki tidak harus meletakkan piawaian yang terlalu tinggi untuk calonnya.. Kerana jika IMANnya hebat, maka dia akan memimpin dengan baik, tidak kira siapa pun yang akan menjadi MAKMUNnya..

Yang harus cerewet adalah wanita.. Kerana dia sedang memilih calon IMAMnya.. Dan sudah pasti,dia mahukan calon IMAM yang mampu membimbing dengan baik.. Kerana memilih bakal IMAM,lebih penting dari memilih bakal MAKMUM.

Acap kali sesuatu yang kita cinta menjadi sebab ujian daripada ALLAH, justeru, cintailah sesuatu berpada-pada, bila ALLAH uji kita dengannya.. kita tidak terlalu menderita...

Published with Blogger-droid v2.0.10

You Might Also Like

5 comments

  1. Terima kasih abe sebab mengingatkan.. xmampu nak kata apa, yg mampu... bersabarlah duhai hati

    ReplyDelete
  2. cerewet kah saya? atau saya byk kekurangan ... jodoh Ty , rahsia Ilahi. tak mampu melawan takdir , biar apa yg tersirat semuanya akan tersurat suatu hari nanti .

    ReplyDelete
  3. Jodoh itu rahsia Allah.. Sabar dan yakin dengan ketentuanNya

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"

Search Blog QueAchmad