RELAKAN JIWA [HAZAMA] | Lagu KETUHANAN Kekasih ALLAH SWT

RELAKAN JIWA [HAZAMA] | Lagu KETUHANAN Kekasih ALLAH SWT | ''kerana engkaulah nadi yang menghidupkan aku'', bagi Abe lah kan. Maksudnya.. ''kerana Allah lah tempat kita bergantung... hanya kerana Allah lah yang dapat memberi kekuatan untuk kita tempuhi segala dugaan yang diberikan olehNya''... 


Pada Abe, kita kena pandai menilaikan @samakan semua lagu cinta yang ada dipasaran sekarang ni kepada dedikasi cinta kepada Allah.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Rasanya tak salah nak berhibur kot asalkan kita pandai jaga hati kita daripada kelalaian... (ini cuma pendapat Abe)

Ni Abe sediakan lirik RELAKAN JIWA. Korang semua nilaikan sendiri.

Kusangka hidupku
Selamanya kelam
Terbelenggu ikatan tanpa manisnya cinta

Memaksa diriku
Menapaki jalan
Arah yang tak pernah ku mahu dalam hatiku

Kini kau pun hadir
Memberi cahaya
Membangunkan ku dari suramnya mimpi ngeri

Menuntun hatiku ke palung asmara
Seakan ku hidup kembali dari matiku

Engkaulah cinta
Yang selama ini aku cari

Ku Relakan Jiwa
Tuk menjadi penghuni dalam sangkar hatiMu
Kerna Engkaulah nadi yang menghidupkan aku
Yang mampu melarutkian setiap sepi hatiku

Hati bukan untuk dimiliki
Tapi untuk dicinta dan mencintai
Kurelakan jiwaku padamu

Engkaulah cinta
Yang selama ini aku cari

Ku relakan jiwa
Tuk menjadi penghuni dalam sangkar hatiMu
Kerna Engkaulah nadi yang menhidupkan aku
Yang mampu melarutkan setiap sepi hatiku

Seandainya waktu
Tak pernah pertemukan aku dengan diriMu
Akan kubiarkan mati hatiku selamanya
Sehingga kau datang membangunkan aku


Macam Abe katakan, ini semua cuma pendapat Abe semata2. Setiap org ada pendapat sendiri. Terpulanglah nak setuju atau tidak. Asalkan kita tak mengagungkan perkara lain lebih daripada tuhan kita....

Artikel Menarik Lainnya



4 comments:

Anonymous said...

Setuju!

naquib ahmad said...

"Ku Relakan Jiwa
Tuk menjadi penghuni dalam sangkar hatiMu
Kerna Engkaulah nadi yang menghidupkan aku
Yang mampu melarutkian setiap sepi hatiku"

setuju, jika dah serah segala jasad dan jiwa kita pada Allah dan leburkan diri didalam wajahnya. baru lah jelas segalanya

naquib ahmad said...

cuma nak tanya, tahu tak siapa penulis lagu ni?

Anonymous said...

Manusia putih...a.k.a adi sixth sense...die la yg tulis....banyak lagu die yg berunsur ketuhanan....'tanpa' salah satunya....

Post a Comment

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"

Klik LIKE & join Abe di Facebook

Please wait..15 SecondsX

QUE ACHMAD DOT COM


KELAB BLOGGER BEN ASHAARI


GOOGLE +

NETWORKEDBLOGS

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SENARAI ENTRI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CARIAN ENTRI

Loading...
Hak Cipta Que Achmad Dot Com @ 2010 (www.queachmad.com). Powered by Blogger.

Featured Posts