Sahabat Que 'Silent Readers'

Gangster Guna Simbol Agama | KONGSI GELAP DI MALAYSIA

9/01/2013 01:54:00 pm

Gangster Guna Simbol Agama | KONGSI GELAP DI MALAYSIA | Gangsterisma di Malaysia ni sekarang ni Abe tengok dah semakin menjadi-jadi dah... Memanglah benda ni sebenarnya dah lama ada, cuma sekarang ni je dah makin KRONIK...


Penularan kegiatan gengsterism kongsi gelap tidak terhad kepada pelajar sekolah, malah doktrin samseng itu dipercayai turut merebak dalam pertubuhan seni mempertahankan diri dan pertubuhan agama.
baca lagi klik  TAJUK ENTRI ni
Bimbang dengan perkara itu, Ketua Penolong Pengarah Bahagian Siasatan Jenayah Perjudian, Maksiat dan Kongsi Gelap (D7) Bukit Aman, Datuk Abdul Jalil Hassan meminta ibu bapa menyelidiki aktiviti luar anak mereka termasuk jika berminat ke arah untuk mempelajari seni mempertahankan diri.
“Saya menasihati ibu bapa supaya berhati-hati jika anak berminat menyertai mana-mana pertubuhan seni mempertahankan diri.
“Selidiki dan pergi ke tempat pertubuhan terbabit bagi memastikan tiada unsur kongsi gelap. Pertubuhan agama serta persatuan seni mempertahankan diri adalah antara pihak yang turut menjadi siasatan polis bagi mengekang kegiatan kongsi gelap,” katanya.
Memberi contoh kongsi gelap berselindung di sebalik upacara keagamaan pula, beliau berkata, Geng 35 dan Geng 36 didapati cuba mengaitkan logo kumpulan itu dengan simbol agama. -Hmetro

sumber:  http://blog3dalam1.blogspot.com/2013/08/geng-guna-simbol-agama.html

You Might Also Like

0 comments

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad