Sahabat Que 'Silent Readers'

Sembahyang Di New York | SUBHANALLAH

9/19/2013 09:27:00 pm

Sembahyang Di New York | SUBHANALLAH | Masyaallah, Muslim di New York ini sembahyang di atas teksi.


New York yang dikenal sebagai “Big Apple” adalah salah satu kota terbesar di dunia.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni

Di kota yang tidak pernah tidur ini, menurut tokoh Muslim New York, Robert Jackson, populasi umat Islam sudah mencapai 800 ribu jiwa.

Komuniti Muslim di New York yang berasal dari pelbagai negara Islam, seperti Pakistan, India, Bangladesh, Indonesia, banyak yang menjadi pemandu teksi.

Namun begitu kesibukan kota New York tidak membuatkan pemandu teksi yang beragama Islam melupakan kewajibannya untuk menunaikan ibadah solat.

Pemandu teksi ini, contohnya, memilih untuk solat di atas teksi. Almaklumlah di sana bukan mudah nak cari surau ataupun masjid.

Bagaimana dengan anda?! hidup selalu aman, di negara Islam, masjid dan surau bersepah-sepah, selesa, berair-cond lagi. Janganlah meninggalkan solat.

You Might Also Like

0 comments

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad