Sahabat Que 'Silent Readers'

Nikmat Hubungan Seks Ketika Hamil | Benarkah Hubungan SEKS KETIKA HAMIL Lebih Menghairahkan?

4/29/2013 06:48:00 pm

Nikmat Hubungan Seks Ketika Hamil | Benarkah Hubungan SEKS KETIKA HAMIL Lebih Menghairahkan? | Abe hanya berkongsi... Perkongsian Pagi Senin :)


Berikut adalah pendapat Dr Miriam Stoppard, seperti dirangkumkan dalam bukunya berjudul “Panduan Kesihatan Keluarga”:
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

1. Faktor fizik: Kemasukkan darah ke seluruh organ panggul akan meningkat dan hormon kehamilan membuatkan vulva mudah terangsang.


2. Payudara menjadi lebih sensitif kerana sedang bersiap-siap untuk laktasi dan menjadi mudah terangsang.

3. Seorang wanita yang lebih santai dan bahagia dengan kehamilannya akan merasa sangat mencintai pasangannya sehingga ia akan menjadi sangat berghairah terhadapnya.


4. Dapat berhubungan seks terus-menerus ketika hamil selama Anda merasa tenang. Anda mungkin perlu mengetahui bahawa bayi merasakan orgasme Anda dan menyukainya.


5. Beberapa wanita takut untuk berhubungan seks kerana akan menghancurkan bayi. Ini tidak mungkin terjadi kerana bayi terletak dalam kantung amnion dan dikelilingi cairan ketuban, yang melindunginya dari setiap benturan dan kecederaan.


6. Jika terjadi perdarahan-dalam hal ini, berkonsultasilah dengan doktor.


7. Jika keluar cairan dengan bercampur darah dari Miss V, yang menandakan awal persalinan atau jika ketuban pecah.


8. Selain itu, jika Anda pernah mengalami keguguran di masa lalu, carilah maklumat medik tentang berhubungan seks. Anda mungkin disarankan untuk menghindari hubungan seks selama bulan-bulan di awal kehamilan.


sumber  http://kartunisceri.blogspot.com/2010/12/suami-isteri-nikmatnya-hubungan-seks.html



You Might Also Like

1 comments

  1. pernah juga terbaca pasal nie
    :D
    http://welovesusuibu.blogspot.com/2013/04/set-mengandung-shaklee-super-bajet.html

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad