Sahabat Que 'Silent Readers'

KISAH NYATA | Kisah Dan Gambar Bayi TERKECIL DI DUNIA Yang Telah Meningkat Remaja

4/13/2013 08:54:00 pm

KISAH NYATA | Kisah Dan Gambar Bayi Terkecil Didunia Yang Telah Meningkat RemajaMadeline,bayi terkecil di dunia ketika dilahirkan melalui pembedahan cesar pada usia 7 bulan kurang 1 minggu (27 minggu). Berat Madeline hanya 0.3 kilogram, dengan panjang 25.4 centimeter, jauh lebih kecil dari bayi manapun di dunia ini yang berhasil bertahan hidup. Dengan ukuran sekecil ini, Madeline boleh diletakkan di telapak tangan nurse yang merawatnya.

lagi gambar & kisahnya, Klik TAJUK ENTRI ni


Madeline yang lahir Jun 1989 sudah mula masuk ke sekolah tingkatan. Madeline menjadi pelajar yang mahir bermain violin dan rollerblade. “Kemampuannya bertahan hidup sangat mengagumkan”, kata Dr. Jonathan Muraskas dari Loyola University Hospital, Maywood, Illionis, Doktor yang merawat Madeline sejak lahir.


Bertahun-tahun kemudian,bayi perempuan itu tumbuh normal dan tidak pernah dirawat di hospital sampai lah dia berusia 4 tahun ketika Madeline menderita pneumonia. Madeline sekarang tinggal di Chicago.


Sama seperti remaja lainnya,dia suka mendengarkan muzik, chatting dengan kawan-kawannya melalui internet, pergi berkemah, naik kuda, bahkan Madeline juga banyak terlibat dalam kegiatan sosial dan kemanusiaan. “Madeline berhasil mengatasi semua dugaan yang dihadapinya”, kata Leslie. “Dia bahkan ingin menuliskan kisah hidupnya. “Kelak, dia ingin jadi ahli psikatri,” kata ibu Madeline.

Gambar Madeline ketika Remaja.....




Gambar Madeline ketika meraikan Ulang Tahun Ke 15 di Loyola University



You Might Also Like

1 comments

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad