Sahabat Que 'Silent Readers'

INGAT SAHABAT, Jangan Sentuh, HARAM…. INGAT!!! Ni HUKUM ALLAH SWT

12/18/2012 08:31:00 pm

Salam

Dah lama Abe tak tanya khabar sahabat2 Abe sekalian…dah lama jugak Abe tak buat entri maklumat yang Abe tulis sendiri macam ni… Mungkin Abe agak sibuk kot kebelakangan ni…diharap agar sahabat2 sekalian sihat la ya.. Jeng3x, tajuk kali nie adalah….. haaa…yang terpapar kat atas tu la kan..

Sekarang ni, kat mana-mana saja kita tengok (kalu korang perasan lah), banyak orang kita yang dah tak pentingkan tentang hukum haramnya bersentuhan dengan bukan muhrim… boleh saja yang bukan muhrim ni bertepuk tampar dengan lawan jenisnya… baik lelaki mahupun perempuan… sama ja… dah tak dihiraukan hukum ALLAH yang mengharamkan kita bersentuh kulit dengan bukan mahram…
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

Bukan tak tahu, tapi sengaja buat…. Grrrrrr.... Apa lak hukum kalu dah tau, tp buat juga?.. sama2 la fikirkannya…

Kalu nak kata tak taw, jarang la jumpa…. kalu tanya ja, “Taw tak yang sentuh bukan mahram ni haram?... Dijawabnya… TAHU, kenapa?... Boleh pulak tanya Abe kenapa?...... Ni la yang Abe perhatikan.. Abe takda niat nak mengata, ngumpat jauh sekali. Abe cuma nak bagitaw yang umat ISLAM sekarang ni dah makin rosak… Banyak yang terpengaruh dengan pengaruh barat, pengaruh org bukan ISLAM… tanda nk tunjukkan kasih sayang katanya… NAUZUBILLAH… Moga dilindungkan ALLAH diri ini dari segala perbuatan yang demikian…. Doa buat sahabat2 juga…=)….

Pernah tak sahabat2 sekalian baca hadis di bawah ni???

“Ditikam seseorang dari kalian dikepalanya dengan jarum dari besi, itu lebih baik dari pada menyentuh seorang wanita yang tidak halal baginya.” [HR. ath-Thabrani].

Haa…macam tu sekali laa… Lebih baik kepala tu ditusuk besi dari pegang/sentuh bukan muhrim… betapa kejinya perbuatan bersentuhan dengan bukan muhrim ni… JADI… Jangan la buat yaa… Kalu nak sentuh juga, sentuh yg halal bagi kita… Pegang tangan mak ka, tgn abah ka, tgn adik ka… pegang tangan sahabat ka… (yang muhrim la) kan? Tu lg baik pa… sama jelah… tapi manusia ni pelik ciket, benda yg halal tu yang tak nak… Abe ni tak la baik sangat pun, CUMA Abe nak berubah... So, berubahlah... KE JALAN ALLAH SWT

Kalu HARAM tu nak sangat… sebab pa? dorongan nafsu dan juga… bisikan2 anasir luar… apa bisikan anasir luar tu?.... mestilah syaitan laknatullah kan…. syaitan tu dah bersumpah akan menyesatkan anak-anak Adam…sampai la hari kiamat…. So, kita yang dah taw wujudnya “org ketiga” kalu berdua2an tu… jangan la buat…”org ketiga” ni la yang nak dorong kita buat benda2 haram… mula2 berkenalan (chat la biasanya). pastu sms/coll/whatsApp (macam2 lah), pastu deal jumpa. mula2 pandang2…dok rapat2, pegang2….pastu..mula la merebak, sampai lahir si kecil yang tak berdosa.. mula dengan maksiat mata ja… Pastu, semua maksiat dah buat… maksiat mata, hati, tangan, segala la… lepas lahir plak… dibunuhnya bayi tu… lagi la bertambah dosa….nak ka jadi mcm tu? NAUZUBILLAH..... minta dijauhkan…

Pernah dengarkah perkataan “prevention is better than cure”?…. macam tu juga dengan apa yang kita bincang ni… cegah lagi baik dari mengubati… sebab kalu dah terjebak, susah la nak diubati kan... Kalu dah Try skali, mesti nak Try lagi... JANGAN SAHABAT, JANGANNNNNN...

Jadi....ambil la ikhtibar dari apa yg Abe bagitaw ni....semoga kita semua dijauhkan oleh ALLAH benda2 mcm ni yaa... Amin Ya Robbal Alamin...

You Might Also Like

8 comments

  1. cnfrm syaitan dok wat shuffle bila dpt men joinkan umat islam msuk group dame

    ReplyDelete
  2. saya setuju sgt2.. sakit kpl tgk gelagat sepupu yg selalu bertepuk tampar n pegang2 x kira laki perempuan...alasan dia senang...sbb rapat cam adik beradik...adooii.. niat x halal kan cara kan?? insaf2 lah -,-

    ReplyDelete
  3. Terima kasih
    Kita ni kena peringat selalu..

    ReplyDelete
  4. terima kasih.. ingatan buat kita semua.

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah....dah ramai anak muda skrg ni yg dah mendekati golongan ulama dan beragama.

    namun, kita xleh nk bersenang lenang lagi coz sumpah setan laknaktullah pd Allah sehingga ke penghujung dunia akan myesatkn umat manusia

    ReplyDelete
  6. Ziarah dirumah sahabat salam ukhuwah dari INDONESIA,the best of article.

    ReplyDelete
  7. Blog tuan menarik,
    Kalu xkeberatan, minta jasa baik pihak tuan, untuk listkan blog saya dalam pautan tuan.. ^_^

    ReplyDelete
  8. Kalau pemimpin yang memahami agama Islam memang mudah nak dipraktikkan benda ni

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"

Search Blog QueAchmad