KENAPA ORANG ISLAM SEMBAH KOTAK HITAM | WAJIB BACA !!!


KENAPA ORANG ISLAM SEMBAH KOTAK HITAM | WAJIB BACA !!! | Abe hanya sekadar berkongsi kerana ianya berkaitan dengan 'KENAPA'?


Kafir: Kenapa orang Islam sembah bangunan kain hitam tu?
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Muslim: Oh.. itu Ka'abah atau nama lainnya Baitullah
Kafir: Baitullah tu apa?
Muslim: Secara terjemahan mudah maknanya Rumah Allah.

Kafir: Allah ada dalam tu?
Muslim: Tak..

Kafir: Jadi, kenapa sembah bangunan tu kalau Allah tak ada dalam tu?
Muslim: Yang aku sembah bukannya bangunan tu...

Kafir: Kau sembah apa?
Muslim: Aku sembah Allah SWT.

Kafir: Jadi, kenapa sembah bangunan tu?
Muslim: Aku menghadap sahaja ke arah Kaabah tetapi aku tak sembah Kaabah.
Kafir: Bukankah kau sujud ke arah Kaabah, maknanya ku sembah Kaabah la.

Muslim: Kau pernah tgk perlawanan bola dalam TV?
Kafir: Pernah.. selalu...

Muslim: Kau tengok TV ke tengok perlawanan bola?
Kafir: Tengok perlawanan bola la.

Muslim: Di mana?
Kafir: Dalam TV la...

Muslim: Cuba buka TV tu, tengok di dalamnya ada stadium dan perlawanan bola ke tak.
Kafir: Memanglah tak ada.. tapi itukan gambarnya ada...

Muslim: Bukalah dalam tv, tengok ada ke tak gambar perlawanan bola dalam tu.."
Kafir: Jadi...?

Muslim: Maknanya kau tengok TV, bukan perlawanan bola.. betul tak?
Kafir: Tak.. Aku tengok perlawanan bola la melaui TV tu...

Muslim: Peliknya...
Kafir: Sebab apa pulak pelik?

Muslim: Ye la, kau cakap tengok perlawanan bola, sedangkan aku tengok dalam TV tu tak ada apa-apa.. yg ada hanya wayar je berselirat...

Kafir: Memanglah dalam TV tu ada banyak wayar, tapi TV tu menayangkan gambar-gambar perlawanan bola dalamnya...

Muslim: Hmmm... jadi tak peliklah ni...?
Kafir: Ya.. tak pelik

Muslim: Jadi tak pelik jugalah aku sujud ke arah Kaabah untuk menyembah Allah swt.. walau pun dalam Kaabah tak ada Allah...

Kafir: .. kau betul..

Semoga beroleh kefahaman dan manfaat. PLEASE "SHARE" thank for sape yg post.. Abe pinjm untuk share...;)

Published with Blogger-droid v2.0.10

Artikel Menarik Lainnya



4 comments:

Ummiarissa Mahdi said...

sukar juga berhujah jika kita tidak cukup ilmu...ini baru betul..

Muhammad Khairuddin Lim said...

Amin....tengok wajah kaabah suatu ketenangan...Allah sayang kita semua.

zana fahmi said...

iye kan...kalau ilmu tak cukup, silap jawab lain pula fahaman dia.

naufal siddiq said...

Allah menyuruh Nabi Muhammad Shalallahu 'Alaihi Wasallam, beribadah di sekitar kakbah seperti yang dilakukan orang makkah sebelum islam ada bezanya orang-orang kafir (musuh Rasulullah) beribadah disekitar Baitullah dengan menyembah patung latta dan uzza sebagai Tuhan mereka.......kalau shalat tak pakai patokan maka macam mana pula kita nak shalat menyembah Allah satu ke kiri satu ke kanan tak ada kiblatnya...hahahahahaha

Post a Comment

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"

Klik LIKE & join Abe di Facebook

Please wait..15 SecondsX

QUE ACHMAD DOT COM


KELAB BLOGGER BEN ASHAARI


GOOGLE +

NETWORKEDBLOGS

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SENARAI ENTRI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CARIAN ENTRI

Loading...
Hak Cipta Que Achmad Dot Com @ 2010 (www.queachmad.com). Powered by Blogger.

Featured Posts