Sahabat Que 'Silent Readers'

[TERGEMPAR] Artis Bermimpi Meninggal Dunia, Dikafankan | Akhirnya Menjadi Realiti

2/11/2014 08:08:00 am

[TERGEMPAR] Artis Bermimpi Meninggal Dunia, Dikafankan | Akhirnya Menjadi Realiti | Kematian itu memang pasti. Tidak lambat atau mahupun cepat sesaat.

arts

Namun begitu, bilakah kita akan mati itu hanya akan meninggal persoalan untuk kita.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni

Seorang artis yang dikenali sebagai Aden, merupakan vokalis kumpulan nasyid dariIndonesia telah memuat baik satu tweet tentang mimpinya yang dalam keadaan meninggal dunia, malah turut dikafankan. Takdir Allah SWT, mimpinya menjadi kenyataan selepas beberapa hari.

VOKALIS kumpulan nasyid Edcoustic dari Indonesia, Aden atau nama sebenarnya Kang Deden Supriadi meninggal dunia pada 30 Disember 2013.

Menurut portal Munsyeed, penyanyi berusia 34 tahun itu menghembuskan nafasnya yang terakhir selepas waktu Isyak di Rumah Sakit Al-Islam, Indonesia.

vokalis-aden

Lagu popular, Muhasabah Cinta merupakan hasil kolaborasi Edcoustic bersama artis baru, Bima. 

Bakat mencipta lagu yang dimiliki oleh Aden pernah menarik perhatian komposer popular Indonesia, Melly Goeslow untuk menjalin kerjasama dalam penerbitan Lagu Tema filem, Ketika Cinta Bertasbih.

Sebelum ini juga Aden pernah berkolaborasi bersama Inteam dengan terbitnya album yang berjudul Iman & Aman, Aden telah menyumbangkan dua buah lagu kepada Inteam berjudul Jatuh Bangun dan Kau Ditakdirkan Untukku.

Semoga Allahyarham Aden ditempatkan di kalangan golongan orang-orang yang beriman…

sumber

You Might Also Like

2 comments

  1. Al-fatihah untuk beliau..Daripada Nya kita datang Dan Kepada Nya kita kembali..

    ReplyDelete
  2. Bila tiba masana, seseaat pun takkan terlewat.

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad