[APA NAK JADI] Sharifah Sakinah Beri Sebab | ISU TUNJUK PUSAT

[APA NAK JADI] Sharifah Sakinah Beri Sebab | ISU TUNJUK PUSAT | “Itu hanya dalam gambar tapi (bila) di luar saya tak dedah pusat atau badan pun,” jelas pelakon Sharifah Sakinah berhubung tabiatnya memuat naik gambar menampakkan pusat dan perut di akaun Instagram miliknya.

Gambar Sharifah Sakinah menujukkan perutnya.
Sakinah atau nama sebenar, Sharifah Nurul Sakinah Syed Abu Bakar, 25, dikecam teruk peminat kerana perbuatan yang dianggap tidak sensitif sebagai Muslimah dan melanggar adat ketimuran. 
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Ketika dihubungi, adik kepada pelakon Sharifah Shahira ini berkata, dia tidak pernah ambil peduli pada kritikan masyarakat kerana perkongsian gambar menerusi medium itu bertujuan baik iaitu menggalakkan peminat mementingkan kesihatan. 

“Niat dan tujuan saya cuma satu iaitu mengajak orang bersukan dan menerapkan budaya sihat dalam kehidupan. Saya tayang perut dan pusat sebab nak beri inspirasi pada orang ramai.
Memuat naik gambar di Instagram.
“Saya faham sensitiviti masyarakat dan saya sedar tindakan itu (memuat naik gambar) berisiko, tapi niat saya baik.
“Sebab itu apa juga orang kutuk atau tegur saya tak pernah melawan. Saya tak kisah apa orang nak cakap sebab saya tahu tujuan saya,” katanya.

Sambungnya, dia tidak sewenang-wenang memuat naik gambar yang menjolok mata jika ia melampaui batas atau keterlaluan.

“Gambar yang saya kongsi itu semuanya menunjukkan saya sedang bersenam. Bukannya gambar tidak senonoh atau lucah.

“Saya tahu saya beragama Islam dan tahu hukum menayangkan aurat itu satu dosa, tapi saya percaya itu hak masing-masing.

“Perkara ini susah nak jelaskan sebab masing-masing ada persepsi sendiri. Selagi mak saya kata okey, saya tak fikir ia melampau,” katanya.-hm

9 comments:

Anonymous at: 2/09/2014 9:33 am said...

Peminat ikhlas sebab tu mereka kutuk, Tunjuk gambar tak senonoh balasannya dapat kutukan . Tapi tak pe.
Di dunia masih ada peluang untuk sedar. Bergaul lah dgn mereka2 / artis2 yg dah sedar & dah berhijrah sekarang ni.

Anonymous at: 2/09/2014 12:19 pm said...

Cetek agama sungguh budak ni. Dah la bodoh, bingai pulak tuu. Artis melayu kat Malaysia ni kebanyakannya macam tu laa. Cantik tapi tak boleh pakai...

Anonymous at: 2/09/2014 12:38 pm said...

Kalau mak pak dia x kisah dn membolehkn, ape nak kta, kesian parents. Dunia nak kiamat ada juga parents yg camne....

Anonymous at: 2/09/2014 12:43 pm said...

mak kau pun sama macam kau ye?

Anonymous at: 2/09/2014 2:26 pm said...

Keturunanan syed, sharifah ori ke? Ke Sy..tan

5sal at: 2/09/2014 6:28 pm said...

tgok pada nama dia dan nama pak dia keturunan salah satu dari nabi,tapi punyai akhlak yang macam S%$#&

{ Engku Muzahadin } at: 2/09/2014 8:47 pm said...

Hurmmm, macam2...

Anonymous at: 2/09/2014 11:36 pm said...

Kesian mak dia... betul ker mak dia tak kisah... kalau betul... mudah2an anak dan mak 22 mdpt hidayah... amin

Anonymous at: 8/09/2015 10:29 am said...

Stop making stupid people famous. Pleaseeeeee

Post a Comment

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"

 

Copyright © 2010 Que Achmad DotCom, All Rights Reserved. Design by DZignine