Sahabat Que 'Silent Readers'

[TERGEMPAR] Makhluk Laut Aneh Berjaya Di Rakam | [EKSKLUSIF] Video MAKHLUK LAUT

2/17/2014 08:00:00 pm

[TERGEMPAR] Makhluk Laut Aneh Berjaya Di Rakam | [EKSKLUSIF] Video MAKHLUK LAUT | Makhluk laut aneh yang masih belum dikenal pastikan jenisnya berjaya di rakam oleh kamera sebuah lombong minyak.

makhluk-aneh2

Dipetik dari LiveLeak, makhluk ini kelihatan mengelilingi sebuah paip dari pelantar minyak yang mana terdapat kamera pengawas di sebelahnya.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni

Kemunculan makhluk seperti raksasa laut ini juga menimbulkan perdebatan di antara pemerhati hidupan laut ataupun pengguna internet. Video haiwan ini juga telah dimuat naik di laman Youtube  dan telah dilihat puluhan ribu pengunjung laman ini.


Namun ketika ini, anggaran yang paling dekat berkaitan jenis makhluk laut ini, menyatakan jika haiwan yang mempunyai bentuk tubuh mirip obor-obor ini merupakan salah satu spesies Deepstaria Enigmatic.

Deepstaria Enigmatic merupakan salah satu haiwan sejenis dengan obor-obor. Spesies ini pertama kali ditemui pada tahun 1967 oleh FS Russell. Haiwan ini dilaporkan biasa hidup di laut antartika dengan kedalaman di antara 800 hingga 1800 meter.


You Might Also Like

2 comments

  1. ish...baru tgk cite korea Sector 7 pasal monster kat plantar minyak..huuuu~ semua itu kuasa Allah..Subahanallah

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad