Sahabat Que 'Silent Readers'

2 Remaja Dalam ‘Pembunuhan Facebook’ Ditahan Di PUSAT JUVANA

11/14/2012 10:43:00 am

AMSTERDAM: Mahkamah mengarahkan dua remaja ditahan dua tahun di pusat tahanan juvana dan perlu menjalani terapi selama tiga tahun kerana mengarahkan pembunuhan seorang remaja perempuan selepas mereka bergaduh di Facebook.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Kes itu dikenali sebagai “Pembunuhan Facebook” di Belanda dan kini menyebabkan debat mengenai peranan media sosial dalam jenayah ganas. Mangsa hanya dikenali sebagai Winsie, 15, ditikam hingga mati Januari lalu atas permintaan seorang remaja lelaki dan perempuan berusia 17 dan 16 tahun, waktu itu.

Winsie dan remaja perempuan itu bertengkar dan saling menghina satu sama lain di laman sosial itu selama berminggu-minggu - Reuters

You Might Also Like

3 comments

  1. bahaya betul..

    jom layan
    http://jeritpekik.blogspot.com/2012/11/gajat-panas.html

    ReplyDelete
  2. lama dah tak singgah sini!=)
    saya datang bertandang yee...
    itulah salah satu bahana fb..

    ReplyDelete
  3. wow..bahayanya facebook...

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad