[BONGKAR] Inilah DIEGO GARCIA, Pangkalan Rahsia Amerika Syarikat Di LAUTAN HINDI | [GAMBAR] Pangkalan Rahsia AS Yang Dikaitkan Dengan TRAGEDI MH370

[BONGKAR] Inilah DIEGO GARCIA, Pangkalan Rahsia Amerika Syarikat Di LAUTAN HINDI | [GAMBAR] Pangkalan Rahsia AS Yang Dikaitkan Dengan TRAGEDI MH370 | Diego Garcia adalah salah satu pangkalan militan USA yang paling rahsia.

diego-garcia-pangkalan-rahasia-as-diduga-sembunyikan-mh370

Luasnya cuma 44 km2. Letak pulau karang itu terpencil di tengah Samudera. Jaraknya jauh dari mana-mana daratan. Dataran terdekat adalah Selatan India, lebih kurang 1,790 km.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni

Pulau ini pertama kali ditemui oleh pelaut Portugis sekitar tahun 1512. Setelah Perang Napoleon tahun 1814, pulau ini jadi milik Inggeris. Semasa dunia ke II tahun 1942, Inggeris memanfaatkan Diego Garcia untuk menjadi markas angkatan udara untuk misi-misi pengintaian dan memburu kapal selam dan kapal perang Jepun di Samudera Hindia.

Tahun 1966 Inggeris sepakat memberikan Amerika Syarikat mendirikan pangkalan militan di pulau Diego Garcia. Tempat ini adalah strategik untuk operasi militan AS di sekitar Samudera Hindia semasa era perang dingin.

Amerika menempatkan beberapa kapal perang, pengebom dan tempat pembekalan logistik di pulau ini. Markas ini dipercaya jadi tempat 'inteligent'  AS dengan segala kelengkapan canggihnya.

Beberapa operasi militan yang digelar dari Diego Garcia adalah perang Teluk tahun 1991, Perang Afghanistan tahun 2001 dan Perang Iraq tahun 2003.

Daerah ini juga dikatakan bebas dari imbasan satelit mahupun radar negara mana pun. Ini yang membuat mana-mana Pesawat yang melintas seolah-olah hilang tanpa jejak.

Berita Utusan Malaysia mengutip Cabal Times menjelaskan analisa itu. Cabal Times adalah sisipan misteri dan berita konspirasi.

Beberapa bukti menguatkan andaian ada pesawat disembunyikan di Pangkalan AS Diego Garcia. 

Artikel Menarik Lainnya



29 comments:

Katak Comel said...

abe skg duk indon eh?
kakaka

Anonymous said...

Ini sebabnya Tsunami 2004 dulu berlaku di Lautan Hindi.

Anonymous said...

mmg kerja2 yahudi ni..

Anonymous said...

yahudi nii..

Rich Wood said...

http://m.kaskus.co.id/thread/5332ee7318cb175f068b48dc/misteri-pesan-philip-wood-penumpang-mh370-posting-minta-tolong-dari-diego-garcia/

BlogKid said...

kuat mung koya.. mh370 bkn hilang dari radar dia berada kat kawasan nie.

Anonymous said...

Aku suka gelaran Militan utk tentera USA tu sesuai

muzek said...

Aku pon rasa tsunami acheh dlu dsbbkn eksperimen senjata nuklear us.

mohd said...

Sesungguhnya kekuasaan Dajjal semakin menyerlah berdasarkan kekusutan yg berlaku di pelusuk bumi...fitnal dajjal semakin hebat dgn kecanggihan penyaluran maklumat masa kini...dimana fitnal berleluasa

Anonymous said...

Bukang tempat nie ntuk sek2 tentera laut us ker...

Anonymous said...

Aku pon rsa tsunami acheh dbbkn xperimen bom nuklear us.

Anonymous said...

Entah2 diaorg buat ujian senjata bawah dasar laut.. kemudian mngakibatkn tsunami yg melanda Acheh dulu.. Ujian senjata yg mnyebabkn pergerakan bumi.. skrg kes mh370..mgkin diaorg sdg merangka2 siapa yg akan dipersalahkn oleh sbb trajedi brkenaan. CIA.. NSA..? They're too smart to do such thing..

Chinta Marco said...

so intelligent...huhu

Ami Adam said...

Still rs musykil smpai skrg. Kalau Diego Garcia ni ada d Lautan Hindi, takkan diorg tak nampak sebesar2 pesawat MH370 lalu kt sana. Kalau kata tak nampak pn, takkan la radar diorg yg canggih-manggih tu tak dpt detect. Musykil, musykil....

Anonymous said...

Byk teori kn? Tp siapa nk percaya...
Percaya pada Allah... Dia maha mengetahui

Anonymous said...

Militer tu diambil dari perkataan military la...sama la mcm apotek diambil dari apothecary...jadi sepatutnya ayat yg ade perkataan 'militer US' di translate ke 'askar US', bukan militan (walaupun perangai memang mcm militan)

al kapone said...

fitnah korang mmg terbaek la...

Anonymous said...

AMERIKA MEMANG DAJAL PUN...tapi yg herannya, semua pakat duk sujud kat dia... faham-faham jerlah... nauzubiLLah dari terjebak bersama kelompok itu...

Anonymous said...

Dataran terdekat adalah Selatan India, lebih kurang 1.790 km.
Kahkahkahkah karut ape ni mat?
Dataran paling dekat 1.790km dibundarkan no terdekat dalam 2km aje? Mcm jarak mcd bukit bintang pegi pavillion aje hahahaa.. Pengaruh cerita barat betul la penulis blog ni haih..

the blue gondola - uk said...

Oi Mcd BB ke Pavi jauh hoi! Jalan tutup, pusing2 jauh la haha

Anonymous said...

ada Sesiapa yg sudah mengkaji
Fitnah Dajjal akhir zaman?
iluminati ?
Agenda iluminati ?
Iluminati card game ?
Freemasonry ?
Hidden Hand ?
Iluminati di malaysia ?

Kebangkitan Panji Hitam ?
Bani Tamim ?

Anonymous said...

adoiyaiii...mksud dia 1790km kot....huhu...cer la pikir logik skett :(

Anonymous said...

Jgn la tunjuk diri mcm x sekolah...1,790km tu dlm perkataan...seribu tujuh ratus sembilan puluh kilometer. Tgk la btl2 sblm kondem org...simbol titik dan koma pun x reti beza ke? #sekadar teguran ikhlas...jgn mudah berprasangka buruk terhadap org lain!

Anonymous said...

Kes buang anak dan rasuah di malaysia pun sebab yahudi juga ke???.....pesta arak sampai mampos tu yahudi ke???? Korang semua ni fitnah dajjal mengata orang tp dalam masa yang sama mendajalkan agama sendiri....

Anonymous said...

Isu sosial di msia???itu adalah kesan apa bila Quran dan sunah tidak lagi didada setiap Muslim..fitnah diakhir zaman akn menentukan adakah kita sekutu dajal atau dijalankan fisabilillah..malah malas membaca buat rujukan akan kluarlah idea2 yg ckup mual dibaca oleh org lain..selidik dulu asal usul MELAYU..iaitu salah satu yg dipanggil LOST TRIBE..kamu org melayu pasti malu..setelah tau asal usul org melayu..

Anonymous said...

Serious la hg ni x sklh... Bodoh tahap cipan.. Dia bkn boh titik tp koma la bangang... Hahahah

Anonymous said...

Allah Maha Mengetahui, kita persiapkan diri, jaga hubungan dgn Allah , hafal dam amal kahfi..

Anonymous said...

Dua-dua pung bodoo di tahap lembuuu hutan....kikiki...

Anonymous said...

jika nk tunjuk pandai dan sombong..bkn disini...anonymous jgn jd munafik...byk lg org yg lbh pandai brjuang tanpa disedari olh org kafir n munafik krn mrk itu ikhlas dn mndpt hidayah Allah. Jika x fhm Al Qur'an & Al Hadith..x pyah laa nk bercerita tntang Hakikat..

Post a Comment

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"

Klik LIKE & join Abe di Facebook

Please wait..15 SecondsX

QUE ACHMAD DOT COM


KELAB BLOGGER BEN ASHAARI


GOOGLE +

NETWORKEDBLOGS

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SENARAI ENTRI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CARIAN ENTRI

Loading...
Hak Cipta Que Achmad Dot Com @ 2010 (www.queachmad.com). Powered by Blogger.

Featured Posts