Sahabat Que 'Silent Readers'

[PELIK TAPI BENAR] Cicak Ini Berada Dalam Telur Ayam | [EKSKLUSIF] 2 GAMBAR

6/28/2014 08:30:00 am

[PELIK TAPI BENAR] Cicak Ini Berada Dalam Telur Ayam | [EKSKLUSIF] 2 GAMBAR | Memang satu yang sukar difikirkan secara logik apabila seekor cicak boleh berada dalam sebijitelur yang belum pecah.

telur1

Pelbagai teori diberikan oleh para saintis.
baca lagi & lagi gambar klik TAJUK ENTRI ni
Kami difahamkan, berkemungkinan cicak ini menyusup masuk ke dalam badan ayam ketika ibu ayam tersebut melalui proses untuk bertelur. Jom lihat gambar di bawah ini.


Para ahli kesihatan Australia belum mampu menyelesaikan misteri di sebalik penemuan ini. Dr.Beaumont sendiri punya teori tersendiri mengenai kehadiran cicak tersebut. Menurut dia, binatang kecil ini boleh jadi memasuki tubuh ayam selama proses pembuatan telur namun para ahli di Australia belum mengiktiraf informasi ini.

Kulit telur berisi cicak Asia itu telah diserahkan Dr.Beaumont ke pejabat kesihatan NT untuk diteliti. Sementara itu, Perusahaan Telur Australia (AEC) mengaku terkejut dengan kejadian di Darwin ini kerana sebelumnya belum pernah terdengar kes sebegini di Australia.

David Witcombe dari unit riset dan pengembangan AEC berspekulasi bahawa cicak kecil itu mungkin masuk ke telur yang sedang berkembang melalui kloaka ibu ayam.

You Might Also Like

0 comments

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad