Sahabat Que 'Silent Readers'

[MESTI BACA] Gambaran Keperibadian Dari Bentuk Kuku | Tepatkah?

10/12/2014 09:00:00 am

[MESTI BACA] Gambaran Keperibadian Dari Bentuk Kuku | Tepatkah? | Berikut Bentuk Kuku Berdasarkan Kepribadian.


Berikut ini beberapa penjelasan mengenai keperibadian seseorang dilihat dari bentuk kukunya. Benar atau tidak? Buktikan sendiri.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni

1. Bentuk Kuku Pendek

Wah, sepertinya Anda adalah orang yang memiliki keingintahuan yang tinggi. Anda termasuk orang yang bersemangat dan mampu berpikir secara logik. Wanita dengan kuku pendek agak konservatif, namun selalu penyayang.

2. Bentuk Kuku Pendek dan Lebar

Masih sama dengan kuku pendek. Kuku pendek yang lebar juga memiliki keingintahuan yang tinggi. Namun orang seperti ini lebih berpotensi menjadi orang yang emosional. Orang-orang berkuku pendek dan lebar boleh jadi merupakan orang yang mahukan kesempurnaan.

3. Bentuk Kuku Lebar, Panjang, Berhujung Bulat

Bentuk kuku seperti ini menggambarkan peribadi yang bijaksana. Ia pemikir yang baik dan punya pemikiran yang masuk akal. Orang seperti ini cukup mudah diajak sharing. Mereka adalah peribadi yang berfikiran terbuka dan romantik.

4. Bentuk Kuku Panjang Berhujung Meruncing

Kuku seperti ini menunjukkan keindahan dan biasanya orang yang memilikinya merupakan pemikiran yang kreatif. Karakternya tenang dan easy going. Wanita dengan kuku seperti ini umumnya tak takut mencuba perkara baru.

5. Bentuk Kuku Kecil

Orang yang memiliki bentuk kuku kecil adalah orang yang sensitif.. Selain mudah tersentuh dengan reaksi orang, ia juga peka terhadap orang-orang di sekitarnya.

6. Bentuk Kuku Yang Digigiti

Bila Anda memiliki kuku seperti ini, Anda memiliki kecemasan dan kontrol yang kurang baik. Hal ini berhubungan dengan psikologis di mana Anda menginginkan kesempurnaan yang baik.

Abe nak tanya, korang no berapa?

You Might Also Like

1 comments

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad