[INFO BERGUNA] Amalkan Pengisian Minyak Dalam Jumlah Liter, Bukannya Ringgit | MESTI CUBA

[INFO BERGUNA] Amalkan Pengisian Minyak Dalam Jumlah Liter, Bukannya Ringgit | MESTI CUBA | Kelebihan Isi Minyak Dalam Jumlah Liter Yang Kita Tidak Tahu

Contoh:

isi minyak guna liter 2

Pergi ke kaunter, cakap nak isi 20 liter.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni

Lepas itu bayar RM46. Ini lebih baik daripada isi RM40, kerana jumlah minyak yang masuk adalah 15.7894737 liter.

Sedangkn nozzle hanya menyukat sehingga 2 tempat perpuluhan sahaja.

Maknanya kita rugi 0.0094737 bg setiap pengisian RM 40. bayangkan, kalau setiap hari ada 1000 orang yang isi RM40, stesen minyak dah untung 9.4737 liter.

Itu kalau 1000 orang, kalau 1 hari? sebulan? itu hanya pengiraan ringkas utk pengisian RM40 sahaja. bayangkan, berapa banyak stesen minyak akan untung atas selisih kiraan jumlah liter ini.

Sebab itu stesen minyak selalu buatt program cabutan bertuah dengan pembelian minimum RM40. Mereka mahu menanam sifat mengisi minyak mengikut nilai RM, bukan ikut nilai liter.

isi minyak guna liter

Panduan Isi Minyak 

Isi dalam liter. 1 liter bersamaan dengan rm2.30
isi lah rm23 jadi 10 liter
isi rm46 jadi 20 liter
isi rm69 jadi 30 liter
kalau isi 35 liter darab dengan rm2.30
kalau isi guna jumlah duit, liter tu akan dibundarkan ke jumlah terdekat.
Contoh 31.777 liter. rugi sikit, tapi kalau tiap-tiap hari taukey stesen minyak yang untung.
Perkongsian dari rakan

isi minyak guna liter

Artikel Menarik Lainnya



1 comments:

Anonymous said...

tak payah trik kot mana pun...kalau dah minyak mahal, pak mentri jugak yang untung cek oiiii.....

Post a Comment

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"

Klik LIKE & join Abe di Facebook

Please wait..15 SecondsX

QUE ACHMAD DOT COM


KELAB BLOGGER BEN ASHAARI


GOOGLE +

NETWORKEDBLOGS

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SENARAI ENTRI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CARIAN ENTRI

Loading...
Hak Cipta Que Achmad Dot Com @ 2010 (www.queachmad.com). Powered by Blogger.

Featured Posts