Sahabat Que 'Silent Readers'

Tips Mengesan Kamera TERSEMBUNYI Dalam Bilik Hotel Anda Yang Ramai TAK TAHU

3/28/2017 10:28:00 pm

Inilah Tips Mengesan Kamera TERSEMBUNYI Dalam Bilik Hotel Anda Yang Ramai TAK TAHU !!! | Peringatan Untuk Kita Semua Dari Kawan Di Facebook. Hati-hati dengan hotel2 sekarang ni… Kamera pun dah canggih… Jenis kamera muncung jarum adalah kamera yg digunakan oleh sindiket yg suka ambik keuntungan dari org yg sengaja dizalimi terhadap penghormatan mangsa.

Pesan pada sahabat yg nak berhoneymoon. Bagaimana nk pastikan tiada kamera tersembunyi dlm bilik hotel/homestay? Semasa menginap di hotel/homestay, mcm mana kita nak tau xde lubang kecil utk kamera tersembunyi?Semasa bercuti atau urusan kerja, pernah terpikir tak semasa menginap di hotel/homestay gerak geri kita diperhatikan dan dirakam?

PERINGATAN UNTUK SEMUA!!!
Semasa menginap di hotel/homestay, anda boleh gunakan kaedah2 ini utk memastikan tiada kamera tersembunyi dlm bilik anda:
1- Setelah memasuki bilik, padam semua lampu, tutup tingkap dan langsir.
2- Pastikan bilik dlm keadaan segelap yg boleh.
3- ON kan camera phone anda tetapi jgn ON flash camera.
4- Pusing sekitar bilik anda dgn phone ditangan.
Sekiranya anda menjumpai DOT/TITIK MERAH kelihatan dlm skrin kamera anda, ITU BERMAKNA ADA KAMERA TERSEMBUNYI DIPASANG DLM BILIK TERSEBUT
Pastikan ianya betul2 kamera dan buat laporan polis. Sekiranya tiada dot/titik merah itu bermakna bilik anda selamat. Hantar dan kongsilah peringatan ini kpd sesiapa shj yg akan/selalu melancong/urusan kerja.
Kredit:- Beautiful Nara

You Might Also Like

2 comments

  1. terima kasih atas perkongsian pengetahuan demi kebaikan bersama

    ReplyDelete
  2. Perkongsian yang sungguh bermanfaat

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad