Sahabat Que 'Silent Readers'

Min Kaffe Keluaran Hai-O Marketing | Kopi PraCampur Garam Buluh

3/03/2017 02:47:00 pm

Abe nak tanya, korang kenal tak Min Kaffe? Min Kaffe ni dulunya dikenali sebagai kopi mineral keluaran Hai-O Marketing. Selepas penjenamaan semula, nama baru bertukar kepada Min Kaffe. Korang tau tak apa kandungan kafein pada Min Kaffe (Mineral Coffee)? Meh Abe story sikit.

MIN KAFFE VS KAFEIN ~ MISTERI BAKAL TERUNGKAI

Kafein adalah natural chemical yg ada dalam biji kopi, daun teh, koko (utk buat coklat dan minuman spt milo dll) dan cola (utk bagi minuman ringan/gas)

Bila kita minum atau makan sesuatu yg mengandungi kafein, ia akan bertindak spt ‘stimulant’ iaitu membuatkan kita merasa lebih alert dan lebih bertenaga.

Masalahnya – kafein ni akan ‘drain’ @ keluarkan sedikit mineral dr tubuh kita bersama2 urine….. Kerana itulah ibu mengandung dan anak2 yg sedang membesar tak di galakkan untuk minum atau makan bahan berkafein…

Tetapi ini insyaAllah takkan berlaku jika korang /anak2 minum Min Kaffe bukan kerana Min Kaffe ini tiada kafein!

Ia tetap ada kafein, so peminum akan merasa cergas dan kurang mengantuk. Tetapi, kesan BURUK kafein iaitu ‘drain the minerals thru urine’ seolah2 takde kesan kerana telah digantikan dengan kehadiran 77 jenis mineral yang terkandung di dalam “GARAM BULUH” yang terdapat dalam kopi tersebut. Menarik bukan?

Yang bestnya, Kopi Mineral ni tidak menggunakan gula biasa, ia menggunakan artificial sugar (pemanis non-nutritif yang 200 kali lebih manis dari gula namun tidak mengandung kalori) iaitu gula yang boleh di minum oleh orang diabetis seperti PalSweet, NutraSweet, Equal atau Canderel.

Jika dah amalkan dan kembalikan kesihatan yang berpanjangan alhamdulillah...

TESTIMONI



Nah Abe kongsikan testimoni dengan korang semua.

Abe nak tanya jugak, korang pernah tak minum kopi bergaram? Kopi 
yang tak ada gula, yang tak ada kolestrol dan yang tak ada pewarna???

Menariknhya, coffee ni tak bergula, the only coffee yang ada garam dan guna Garam Buluh lagi (garam buluh bukan garam biasa, ia bagus untuk kesihatan). Yang bestnya pasal coffee ni, rasanya lemak-lemak macam tu. Tak terlalu pekat sampai melekat di tekak. Ala-ala cair tak cair. Just nice la senang cerita. Bila isikan air panas, aromanya semerbak menyegarkan. Sedap sangat. Yang tak suka coffee sure akan minum coffee punya. Orang yang dah minum coffee ni sure akan repeat order punya.

Bagi yang berpenyakit, jangan risau yer, sebab bila minum takkan kencing manis punya, bagi yang migrain, bila minum coffee ni in shaa Allah akan release migrain, rasa lebih ringan dan lapang. Kebanyakkan yang minum ni memang migrain, pesakit kencing manis bila minum coffee ni, kencing manis stable je. insyaAllah takkan naik bacaannya. Bagi yang berdiet, bila minum rasa coffee ni akan sentiasa rasa kenyang. Tak lapar pun. Kaya dengan unsur anti-pengoksidaan. Kaya dengan bahan mineral dan elemen surih seperti magnesium, besi, kalsium dan kalium. Menghilangkan keletihan fizikal dan mental dan sekaligus melegakan tekanan..

Abe rekemenkan korang WAJIB cuba Min Kaffe ni. Korang apa tunggu lagi, meh cepat-cepat order Min Kaffe ni dan amalkan untuk kesihatan dan kecergasan badan.

INFO LANJUT :

Tempahan : 017-9450407 (EJA)
FB : www.facebook.com/sakura.eja
HARGA : RM33 Sekotak (20 sachet)     

You Might Also Like

0 comments

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad