Sahabat Que 'Silent Readers'

Cara Berkesan Memutihkan Gigi Tanpa Kos Tinggi

3/24/2017 09:00:00 am


Anda mengidamkan gigi yang putih tanpa perlu berbelanja mahal? Bahan-bahan di atas mampu bertindak membersihkan dan memutihkan gigi. Kini dengan jumlah kos di bawah RM10, anda mampu memutihkan gigi anda!
Bahan-bahannya:
1. Baking Soda atau Soda Bikarbonat
2. Buah lemon

Itu sahaja!
Cara-caranya:
1. Campurkan Baking Soda dengan lemon (air kosong pun boleh) – Pastikan campuran cukup untuk menjadi paste (seperti ubat gigi) supaya senang kita nak gosok. Boleh gosok guna berus gigi atau jari.

2. Gosok gigi selama 1-2 minit – Jika terdepat kotoran degil pada gigi, masukkan dulu paste campuran tadi dan biarkan beberapa minit, kemudian baru gosok gigi. Ini kerana baking soda bertindak sebagai agen pencuci.
3. Kumur-kumur – Bersihkan mulut dengan kumur-kumur dan keluarkan seperti biasa kita gosok gigi. Bersihkan juga berus gigi seperti biasa.
4. Ulang setiap 2 hari – anda akan lihat kesannya selepas beberapa hari, gigi menjadi lebih putih, insyaAllah!

You Might Also Like

0 comments

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad