[EKSKLUSFI] Petua Panjang Umur Oleh Tun Dr Mahathir | TIPS DAN PETUA

[EKSKLUSFI] Petua Panjang Umur Oleh Tun Dr Mahathir | TIPS DAN PETUA | Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkongsi petua untuk panjang umur iaitu dengan makan secara sederhana dan mengamalkan gaya hidup sihat.

mahathir

Bagaimanapun, negarawan berusia 88 tahun itu mengaku petua tersebut mudah disebut tetapi sukar untuk dilaksanakan kerana beliau sendiri terpaksa berusaha habis-habisan untuk makan secara sihat.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni

“Orang selalu bertanya saya bagaimana saya boleh hidup hingga sekarang, jawapannya mudah sahaja, jangan terlebih makan & selalu berdoa agar dipanjangkan umur olehNya.

“Ini sesuatu yang amat sukar bagi saya tetapi saya cuba juga untuk tidak makan terlalu banyak. Saya tidak merokok dan saya tidak minum minuman keras,” katanya. Disamping itu, sentiasalah berdoa memohon agar Allah SWT dapat memurahkan rezeki dan dipanjangkan umur untuk berbuat kebajikan dan kebaikan atas dunia.

Artikel Menarik Lainnya



7 comments:

Jazz Lover said...

Simple jak rupanya

Anonymous said...

Rajin2lah keluar negara tukar darah...pasti hidup anda akan sihat seperti saya...

Anonymous said...

Allah kasi panjang umur utk dia bertaubat, kalau Tun tidak ambil kesempatan umur yg panjang ini untuk beramal soleh, maka dia adalah orang yang paling rugi sekali, hidup sebelum mati

Anonymous said...

Mungkin ada amalan dr yang disukai oleh Allah swt.. yang kita tidak tahu... kita sendiri pon tak tahu apakah nasib kita di sana nanti.... ada sesiapa berani bagitau anda telah dijamin syurga

Anonymous said...

Mungkin ada amalan dr yang disukai oleh Allah swt.. yang kita tidak tahu... kita sendiri pon tak tahu apakah nasib kita di sana nanti.... ada sesiapa berani bagitau anda telah dijamin syurga

Anonymous said...

Sihat mcmana pun kalau Allah nak amik nyawa ko bila2 masa je..Umur pjg tak dimanfaatkan utk bekalan akhirat & tak nak bertaubat sia2 je lah hidup ko tun.

Anonymous said...

Nak tambah sikit.Sebarkan FITNAH,MENGHINA NABI DAN MENGALAKAN RASUAH ALLAH PNJANGKAN UMUR TUN AGAR TAUBAT NASUHA.KLU TAK SEDAR JUGAK DH DISEDIAKAN TILAMBARA KAT ATAS SINUN YG SEDANG MEMBARA HEHEHE

Post a Comment

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"

Klik LIKE & join Abe di Facebook

Please wait..15 SecondsX

QUE ACHMAD DOT COM


KELAB BLOGGER BEN ASHAARI


GOOGLE +

NETWORKEDBLOGS

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SENARAI ENTRI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CARIAN ENTRI

Loading...
Hak Cipta Que Achmad Dot Com @ 2010 (www.queachmad.com). Powered by Blogger.

Featured Posts