Sahabat Que 'Silent Readers'

[EKSKLUSIF] Pemuda Brazil Memeluk Islam Semasa Piala Dunia 2014 | KISAH NYATA KISAH BENAR

7/02/2014 04:43:00 pm

[EKSKLUSIF] Pemuda Brazil Memeluk Islam Semasa Piala Dunia 2014 | KISAH NYATA KISAH BENAR | Takbir, Allahuakbar! Kesungguhan Islamic Education & Research Academy menyampaikan kempen dakwah semasa Piala Dunia 2014 di Brazil berlangsung menampakkan hasil positif apabila pemuda bernama Analdino tertarik dengan agama Islam dan memutuskan untuk memeluk Islam.

Analdino

Jom saksikan Analdino ucap 2 kalimah syahadah:
baca lagi & Video Analdino mengucap 2 kalimah syahadat klik TAJUK ENTRI ni

Ikuti kisah beliau:

Analdino menerima Islam di Brazil dengan pasukan kami di Piala Dunia.

Analdino berjumpa dengan kami di San Bento, beliau telah melawat Masjid sebelum di bandar lain dipanggil Brasilia dan dia mendapati ia tempat yang sangat spiritual, selepas perbualan ringkas dan kami memberikan kepadanya al-Quran untuk dibaca. Beliau mengambil Al-Quran dan mencium ia twice.Then kita mengucapkan selamat tinggal dan berpisah. Selepas sedikit manakala kita berubah lokasi dakwah dan pergi ke kawasan lain. Di sana kami bertemu beliau sekali lagi dan kali ini selepas perbualan ringkas beliau mengambil syahadat dengan John Fontain. Dia begitu gembira untuk datang ke dalam lipatan Islam dan beliau berkata umat Islam adalah yang terbaik dan dia memberikan mesej khas kepada Brazil lain tentang Islam. 

Artikel Asal:
Analdino accepts Islam in Brazil with our team at the World Cup. Analdino met us in San Bento, he had visited the a Mosque before in another city called Brasilia and he found it a very spiritual place, after a brief conversation and we gave him the Quran to read. He took the Quran and kissed it twice.Then we said goodbye and parted. After a little while we changed the location of dawah and went to another area. There we met him again and this time after a brief conversation he took shahada with John Fontain. He was so happy to come into the fold of Islam and he said Muslims are the best and he gave a special message to other Brazilians about Islam.

You Might Also Like

2 comments

  1. Subhanallah, Allahu Akbar!!!

    ReplyDelete
  2. pasukan brazil kalah teruk memalukan.

    tapi pemuda brazil ini menang... kerana telah menerima Islam.

    syukur dan tahniah saudara baru brazil ini.

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad