Sahabat Que 'Silent Readers'

Apabila Ribuan Obor-Obor Tiba-Tiba Timbul Di Lautan Jepun | PELIK TAPI BENAR

7/17/2014 02:27:00 pm

Apabila Ribuan Obor-Obor Tiba-Tiba Timbul Di Lautan Jepun | PELIK TAPI BENAR | Kemunculan ribuan obor-obor secara luar biasa di lautan Jepun amat membimbangkan para nelayan.

obor5

Seperti yang kita tahu, timbulnya obor-obor ini sedikit sebanyak membantutkan ekonomi dalam usaha meningkatkan pendapatan para nelayan.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni

Ini kerana aktiviti penangkapan ikan akan terjejasberikutan kehadiran obor-obor ini. Kemunculan obor-obor luar biasa ini juga pernah berlaku di perairan sekitar Malaysia. Boleh lihat gambar di bawah ini.

obor6

Ribuan ekor Ubur-ubur gergasi dengan diameter 2 meter dan berat 300 paun telah timbul di lautan Jepun. Nelayan tidak begitu gembira dengan kehadiran obor-obor ini kerana telah menyekat sumber pendapatan mereka.


Obor-obor inidikatakan telah membunuh banyak ikan atau meracuni ikan yang lain. Banyak syarikat perikanan terpaksa memberhentikan tangkapan mereka.

obor2
obor3
obor4

You Might Also Like

3 comments

  1. dah banyak2 tengok macam geli pulak...hu hu hu....

    ReplyDelete
  2. Banyaknyaaa obor obor.. hurmmm tapikan selalunya kalau ada haiwan naik ke permukaan laut ni, mesti ada yang berlaku.. gemba bumi ke, tsunami ke.. tak tahu la

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum.. Subhanallah.. Kuasa Allah..

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad