Sahabat Que 'Silent Readers'

[INFO] Cara Mudah Mengupas Telur Rebus Dengan Pantas | MESTI CUBA !!!

7/10/2014 02:00:00 pm

[INFO] Cara Mudah Mengupas Telur Rebus Dengan Pantas | MESTI CUBA !!! | Mengupas telur rebus semudah a.b.c…caranya cukup simple dan sangat cepat, kerana sekali kupas dapat kupas beberapa telur sekaligus! 


1. Buang air bekas rebusan telur 
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni

2. Ganti air rebusan tadi dengan air biasa/air paip (kulit telur akan lebih rapuh ketika dari panas secara tiba-tiba terkena air sejuk)


3. Tutup periuk yang berisi telur dan air paip tadi dengan penutup agar air tidak keluar, lalu goyangkan periuk itu ke kiri dan kanan atau depan belakang (agar kulit telur retak dan tidak melekat pada telur)


4. Akhir sekali hanya tinggal memisahkan kulit telur dari telurnya


Kerja lebih pantas dan anda tak perlu lagi terkial-kial mengopek kulit telur sehingga kadang-kadang isi telur pun turut terkopek sama…semoga bermanfaat.

sumber: billyinfo.blogspot.com

You Might Also Like

0 comments

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad