Sahabat Que 'Silent Readers'

[TERKINI] Inilah Tulisan Terbesar Di Dunia Yang Dapat Dilihat Dari Angkasa | MESTI BACA !!!

8/18/2014 09:00:00 am

[TERKINI] Inilah Tulisan Terbesar Di Dunia Yang Dapat Dilihat Dari Angkasa | MESTI BACA !!! | Di pulau berpasir di Abu Dhabi, Sheikh Hamad bin Hamdan Al Nahyan telah menulis sebuah Grafiti terbesar di dunia yang pernah ada.

hamad

Hamad, keturunan ke 63 dari keluarga kerajaan Abu Dhabi sang jutawan, telah membuat namanya dalam huruf besar dua batu dan lebar setengah batu.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni

Tulisan / grafiti itu begitu besar yang dapat dilihat dari luar angkasa (boleh dilihat dari Google Earth).

1

Ujung “H” mencapai ke selat yang mengarah ke Teluk Arab, Hamad membuat dua huruf pertama dari namanya berjaya mengalirkan air.

Dan inilah rupa mamat yang bernama Hamad tu… apa pendapat anda?

3

You Might Also Like

2 comments

  1. wah hebat hebat...memang hebat...

    ReplyDelete
  2. Kalau semata-mata utk menunjuk, maka ianya satu pembaziran yg cukup nyata...Rasullulah SAW ada menegur seorang sahabat yg membazir air ketika mengambil wudhuk..apatah lagi kerja2 mcm ini....!! Wang utk kos ini boleh digunakan utk membantu negara2 Islam yg miskin!!!...tetapi jika tulisan ini sebenarnya utk irrigation purposes, then it is a different story!..kalau tidak, tunggulah diakhirat nanti...jawab pada Allah!!!

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad