Sahabat Que 'Silent Readers'

Cara Berkesan Memutihkan Gigi Tanpa Kos Tinggi

11/02/2016 02:04:00 pm



Anda mengidamkan gigi yang putih tanpa perlu berbelanja mahal? Bahan-bahan di atas mampu bertindak membersihkan dan memutihkan gigi. Kini dengan jumlah kos di bawah RM10, anda mampu memutihkan gigi anda!
Bahan-bahannya:
1. Baking Soda atau Soda Bikarbonat
2. Buah lemon

Itu sahaja!
Cara-caranya:
1. Campurkan Baking Soda dengan lemon (air kosong pun boleh) – Pastikan campuran cukup untuk menjadi paste (seperti ubat gigi) supaya senang kita nak gosok. Boleh gosok guna berus gigi atau jari.

2. Gosok gigi selama 1-2 minit – Jika terdepat kotoran degil pada gigi, masukkan dulu paste campuran tadi dan biarkan beberapa minit, kemudian baru gosok gigi. Ini kerana baking soda bertindak sebagai agen pencuci.
3. Kumur-kumur – Bersihkan mulut dengan kumur-kumur dan keluarkan seperti biasa kita gosok gigi. Bersihkan juga berus gigi seperti biasa.
4. Ulang setiap 2 hari – anda akan lihat kesannya selepas beberapa hari, gigi menjadi lebih putih, insyaAllah!

You Might Also Like

1 comments

  1. Mmg boleh memutihkan... vuma jangan terlalu kerap kerana canpuran tersebut boleh menghakis enamel gigi.

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad