Sahabat Que 'Silent Readers'

[WAJIB BACA] Inilah 12 DOSA Presiden Mursi Sehingga DIHUKUM MATI | INFO YANG WAJIB SEMUA ORANG TAHU !!!

6/01/2015 09:00:00 am

[WAJIB BACA] Inilah 12 DOSA Presiden Mursi Sehingga DIHUKUM MATI | INFO YANG WAJIB SEMUA ORANG TAHU !!! | Inilah ‘Dosa’ Mursi Terhadap Rakyat Mesir Hingga Dia Digulingkan. Allahu Akhbar.

Mohamed-Morsi-dead

Sangat tersentuh Dr Fuh baca satu artikel yang dikongsikan daripada seorang mahasiswa Mesir yang telah lama menuntut ilmu disana.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni

Dr Fuh jumpa artikel ini dari laman sisibukit. Jom baca 12 ‘dosa’ Presiden Mursi terhadap rakyatnya sehinggakan beliau diguling oleh tentera Mesir.

Inilah ‘Dosa’ Mursi Terhadap Rakyat Mesir

1. ‘Dosa’ Presiden Mursi adalah karena mengembangkan terusan Suez menjadi pasar bebas dunia. Yang dulu di zaman mubarak hanya menghasilkan pndapatan sebanyak 5.6 juta dollar pertahun, akan meningkat 100 juta dollar pertahun.

2. ‘Dosa’ Presiden Mursi adalah menaikkan gaji PNS dan pencen sebanyak 200 % lebih, sementara harga-harga barang tidak naik, sehingga PNS jadi lebih makmur.

3. ‘Dosa’ Presiden Mursi adalah membangun kilang samsung terbesar di Arab di provinsi Bani Suwef, sehingga harga barang elektronik menjadi murah.

4. ‘Dosa’ Presiden Mursi adalah membuat kilang senjata sendiri sehingga tidak perlu lagi mengimport senjata-senjata terpakai dari Amerika.

5. ‘Dosa’ Presiden Mursi adalah membuat kilang innar (sejenis tablet/ipad), untuk seluruh rakyat agar dapat memakai barang elektronik bermutu dengan harga berpatutan.

6. ‘Dosa’ Presiden Mursi paling besar adalah dia selalu sholat berjamaah di masjid, hafal al Qur’an, selalu tahajjud dan sabar terhadap segala caci maki org padanya.

7. ‘Dosa’ Presiden Mursi adalah kerana berusaha membina tenaga nuklear sebagai sumber tenaga alternatif di Mesir.

8. ‘Dosa’ Presiden Mursi adalah karena ia mampu menarik pelabur asing dan mendapat kepercayaan pelabur asing di Mesir.

9. ‘Dosa’ Presiden Mursi adalah membuka kembali jalan darat antara Mesir dan Sudan sehingga kerja sama dalam bidang ekonomi kedua negara akan meningkat.

10. ‘Dosa’ Presiden Mursi adalah krana mampu membuka peluang kerja baru untuk 600 ribu lebih orang penganggur.

11. ‘Dosa’ Presiden Mursi adalah berusaha mengembalikan harta yang dibawa keluar ke luar negara oleh Husni Mubarak dan kroni2nya.

12. ‘Dosa’ Presiden Mursi adalah menegakkan keadilan dan berusaha menghapuskan penipuan

UPDATE TERKINI MURSI DIHUKUM MATI OLEH KERAJAAN MESIR.

Mahkamah Mesir hari ini menjatuhkan hukuman mati terhadap bekas presiden, Mohammed Morsi selepas didapati bersalah melarikan diri dari penjara Wadi al-Natrun dan membunuh anggota keselamatan ketika kebangkitan revolusi rakyat pada 2011.

Selain beliau, seramai 105 ahli Ikhwanul Muslimin lagi turut dijatuhi hukuman mati atas kesalahan sama.

Bagaimanapun, hukuman tersebut perlu dirujuk dan perlu mendapat kelulusan mufti besar Mesir sejajar dengan undang-undang negara itu.

Mahkamah akan mengumumkan keputusan muktamad pada 2 Jun ini. KREDIT SINAR HARIAN.

MOHAMED MORSI, MOHAMMAD MURSI, MOHAMED MURSI, MUHAMMAD MURSI

You Might Also Like

1 comments

  1. begitulah kisah seorang pemimpin yang jujur amanah di akhir zaman

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad