Sahabat Que 'Silent Readers'

[REVIEW] SIRAH MEE UDANG MEE KETAM | EKSKLUSIF Di D' Simpang Corner, Bangi

6/15/2015 10:31:00 am

[REVIEW] SIRAH MEE UDANG MEE KETAM | EKSKLUSIF Di D' Simpang Corner, Bangi | Mee Udang yang sedap jarang untuk Abe nak jumpa yang bertul2 UMMPHHH pada rasa Abe. Banyak dah Abe dah cuba tapi KALI ni baru Abe jumpa... Rasanya.................. Walla, UMMPHHH

En Firdaus, Blogger Ujang (Azfar Roslan), Blogger Hafiz Rahim & Abe (the most handsome guy yang bulat, bluek.... hehehhe)
Sirah Mee Udang Ketam #SirahMeeUdangKetam yang terletak di Jalan Saujana, Bangi ni memang Abe tak dapat nak nafikan kesedapan rasa 'Secret Recipe' turun temurun Mee Udang warisan keluarga Firdaus Kamaruzzaman kat situ. Resepi ini diwarisi turun temurun oleh keluarga Daus daripada Mee Udang di Pulau Sayak, Sg Petani, Kedah. Tak tergambar kalau Abe nak ceritakan di sini... Korang tengok sendirilah gambar2 apa yang telah berlaku...hehehehe. 
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Kesedapannya yang PALING jelas ketara adalah bermula dengan hirupan pertama kuahnya lagi. Seterusnya, korang akan terus Makan dan Makan je tanpa Pandang Kiri Kanan, hehehehe... Belum makan dah nak meleleh air liur ni kalau tengok, sampai ada yang komen. Bak Kata Blogger Hafiz Rahim kat Abe, hehehehe... 


 
Percaya tak, korang nanti akan menikmati Mee Udang ni menggunakan kedua-dua belah tangan korang, hehehhe. TANPA memegang handphone di tangan... Tak paham ek? Maksud Abe, korang akan FEEL HABIS.... No more 'anti sosial' duk belek-belek HP, hehehhehe. Korang tengok sendirilah apa yang telah jadi pada Mee Udang yang Abe makan ni, hehehehe...... LICIN :)


stok udang yang SANGAT segar diambil terus daripada JETI, Fresh woooo, LICIN Abe makan, sampai tinggal kulit udang je
Ok lah, taknak merapu panjang, kalau korang nak cari mana letaknya lokasi 'Sirah Mee Udang Ketam' ni, lokasinya adalah di Jalan Saujana, Bangi. Senang je nak cari, korang EXIT Tol Kajang, amik menghala ke Bandar Baru Bangi. Pastu korang akan terperasan ada 3 Stesen Minyak. 1st korang akan jumpa Petron, pastu korang akan jumpa Shell & last sekali korang akan jumpa Petronas. Semuanya di sebelah kiri korang... Kalau korang dah sampai ke Stesen Minyak Petronas tu, korang 'otomatik'nya akan nampak kedai yang meriah berwarna-warni "D' Simpang Corner" yang betul2 terletak di tepi jalan je... Sirah mee Udang Ketam ada dalam tu...

Jika korang datang daripada Bandar Baru Bangi, lokasi kedai ni akan ada di sebalah kanan korang je. Amik menghala ke Tol Kajang, tapi bila korang dah terperasan nampak Stesen Minyak Petronas di sebelah kanan korang, korang kena buat U-Turn balik terus je menghala ke Petronas tu.

Atau jika korang ada menggunakan Waze atau Google Maps, taip je Village View Bangi, korang pasti akan sampai ke situ. Sebab, D' Simpang Corner ni terletak sebelum jalan masuk ke Village View Bangi, tepi Stesen Minyak Petronas je. Di dalam D' Simpang Corner inilah terletaknya Sirah Mee Udang Ketam, restoran yang menyediakan mee udang yang best ini.  



Carilah Restoran Sirah Mee Udang Ketam. Pilihlah menu yang akan korang cuba. Harganya pada Abe, sangat berpatutan dan berbaloi-baloi sebab...... SEDAP wooooooo.  



Selain daripada Pilihan Menu Mee Udang, de juga pilihan menu-menu lain disediakan di sini. Antaranya Mee Ketam, Laksa, Bihun Sup Utara, Rojak, Bubur Nasi & Somtam. Oh ya. Korang juga boleh kongsikan artikel memberi manfaat kepada rakan pembaca lain yang ingin mencari mee udang yang best.  Tempat ni memang Abe sangat rekemenkan kalau korang nak pergi.Terima kasih.

Lokasi:                       Jalan Saujana, Bangi (D' Simpang Corner)
Landmark:                Petronas Bangi, Village View Bangi, Selangor
Pemilik:                    Firdaus Kamaruzzaman (Daus)
                                     HP: 0182998634
                                     Instagram: @ferd911
Page FB:                   Sirah Mee Ketam & Mee Udang - Bangi
Cawangan:                Sirah Mee Udang Ketam Dengkil (Cawangan Utama) - Condol Bakar
                                    Sirah Mee Udang Ketam (Kota Warisan)
                                    Sirah Mee Udang Ketam (Bangi)
Waktu Urusniaga:   Jumaat-Ahad 4.00 Petang sehingga 12.00 Malam
                                    Isnin-Khamis 4.00 Petang sehingga 11.00 Malam




You Might Also Like

5 comments

  1. Sedapnya abe... rs mcm nak g try laaa... x jauh dah bangi dgn cheras...

    ReplyDelete
  2. nik ahmad shah11/29/2014 7:43 pm

    saya suka

    ReplyDelete
  3. Anak saudara aku.....kuin produk

    ReplyDelete
  4. sedapnya...nanti turun kl boleh la cari gerai ni...

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad