Sahabat Que 'Silent Readers'

Ikhtiar Untuk Cara Hidup Sihat Dengan Mengamalkan Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir

2/17/2024 07:34:00 pm

Ikhtiar Untuk Cara Hidup Sihat Dengan Mengamalkan Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir

Korang pernah dengar tentang cuka kurma? Abe nak share dengan korang info tentang Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir. Apa itu Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir? Jom Abe bagitahu... Cuka kurma mempunyai pelbagai khasiat untuk tubuh badan dan kesihatan. Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir sesuai dan bagus diamalkan untuk korang yang mempunyai masalah batuk dan sakit tekak yang akan berpanjangan. Ianya bagus untuk membantu melegakan batuk dan gatal tekak. Banyak khasiat yang  terkandung dalam Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir ini tau, meh Abe ceritakan.


Apa Itu Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir

OXYMEL merupakan sejenis ramuan 100% campuran herba dari turun temurun sejak zaman  dahulu kala. KHAL pula adalah perahan buah-buahan terpilih yang akan diperap bagi menghasilkan cuka. Manakala In-Sãnivir adalah ramuan yang di adun khas untuk membantu memberi kelegaan pada orang yang sedang hadapi demam, selesema, batuk dan seangkatan dengannya.  

Ianya telah di adunkan bersama ketiga-tiga ramuan ini untuk menghasilkan minuman cuka yang terbaik untuk kesihatan badan. Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir ini bukan hanya berasaskan Cuka Kurma Ajwa sahaja malah ianya mempunyai campuran extrak Pudina yang membantu lagi dalam melegakan batuk atau sakit tekak. 

   

Bahan Bahan Dalam Penghasilan Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir

Sebagai seorang pengguna yang bijak, kita perlu tahu apakah bahan yang terkandung dalam satu satu produk sebelum membeli dan mengamalkan produk tersebut agar tidak membawa kemudaratan pada diri di kemudian hari. Apabila mengamalkan produk untuk diri sendiri dan juga keluarga, Abe akan pastikan produk yang kami ambil atau guna adalah produk yang selamat dan terjamin mutunya. Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir adalah produk;

  • - 100% Tanpa bahan kimia
  • - 100% Tanpa bahan pengawet
  • - 100% Tanpa sebarang Gula
  • - 100% Tanpa sebarang Pewarna
  • - 100% Tanpa sebarang Perisa


Ianya adalah gabungan ekstrak Pudina yang mempunyai 100% campuran herba  bermutu tinggi dan semulajadi. Ianya juga dari bahan-bahan yang halal dan dijaga kebersihannya.


Bahan-bahan utama Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir ialah:

  • Madu Hutan
  • Cuka Kurma Ajwa
  • Ekstrak Pudina
  • Ekstrak Rumpai Laut 

Dengan mengamalkan Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir insyaAllah dapat membantu memberikan kesegaran tubuh badan kepada pengguna dan ianya membantu dalam  masalah berkaitan sistem pernafasan seperti selesema, batuk, mengurangkan mukus serta  kahak dan mengurangkan suhu badan.  

Produk terbaik yang dirumus daripada bahan alam semulajadi ini memberi banyak manfaat, khasiat dan kebaikan kepada pengguna di luar sana. 

   

Produk Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir adalah;

  • - 100% HALAL, suci dan bersih
  • - 100% buatan tangan dan 
  • - 100% buatan sendiri


Khasiat Dan Kebaikan Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir Untuk Kesihatan

  • Kandungan Nutrien Tinggi: Cuka kurma Ajwa kaya dengan nutrien penting seperti vitamin, mineral, dan  antioksidan yang dapat memberikan manfaat kesihatan secara menyeluruh.
  • Antioksidan Kuat: Kelebihan antioksidan dalam cuka kurma Ajwa membantu melindungi sel-sel badan  daripada kerosakan radikal bebas, membantu melambatkan penuaan sel, dan  meningkatkan sistem imun.
  • Pengawalan Gula Darah: Cuka kurma Ajwa telah dikaitkan dengan penurunan gula darah, memberikan faedah  kepada pesakit diabetes dengan mengawal dan membantu tahap glukosa dalam  darah.
  • Pemulihan Sistem Pencernaan: Cuka ini membantu meningkatkan fungsi sistem pencernaan dan mengurangkan  masalah pencernaan seperti kembung dan sembelit.
  • Peningkatan Tenaga: Kandungan nutrien dalam cuka kurma Ajwa dapat memberikan tenaga tambahan,  membantu mengatasi keletihan dan meningkatkan prestasi fizikal.
  • Penurunan Berat Badan: Penggunaan cuka kurma Ajwa dapat membantu dalam usaha penurunan berat  badan dengan meningkatkan rasa kenyang dan mengawal selera makan.
  • Penyokong Sistem Kardiovaskular: Kesan positif cuka kurma Ajwa terhadap kesihatan jantung membantu mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular.
  • Penyembuhan Luka Cepat: Cuka ini mempunyai sifat antibakteria yang dapat mempercepat proses penyembuhan luka dan mengurangkan risiko jangkitan.
  • Menyokong Fungsi Hati: Kandungan aktif dalam cuka kurma Ajwa boleh membantu melindungi hati daripada  kerosakan dan meningkatkan fungsi hati secara keseluruhan.
  • Pengurangan Radang: Sifat anti-radang cuka kurma Ajwa dapat membantu mengurangkan keadaan radang  dalam badan, memberikan perlindungan terhadap pelbagai penyakit. 

Produk ini dapat membantu korang yang mempunyai masalah batuk. Kalau korang ada masalah ni, elok sangat untuk korang amalkan Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir ni sebagai salah satu cara ikhtiar. Selebihnya kita berserah pada Allah SWT untuk kuasa penyembuhan.


Kelebihan Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir:

  • Sangat bagus untuk membantu mengurangkan selesema, batuk, demam
  • Meredakan segala macam jenis masalah dan gejala common flu
  • Meredakan masalah sakit kepala, pening dan seumpamanya
  • Meredakan masalah selesema, kahak, dan mengecilkan mukus dirongga
  • Memberi kelegaan daripada sakit tekak, batuk, demam dan seumpamanya
  • Bertindak sebagai fast respons melawan virus berkaitan common flu
  • Melancarkan pernafasan yang tersumbat akibat selesema
  • Membuang angin dalam badan
  • Badan akan mudah sendawa dan membuang angin 

 

Cara Cara Mengamalkan Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir

Ianya digunakan secara tradisional sebagai minuman kesihatan yang boleh diambil 1 atau 2 sudu besar selepas makan atau bila diperlukan. Digalakkan minum air kosong secukupnya selepas pengambilan cuka Kurma Ajawa ini.


Dewasa:

1-2 sudu besar sekali minum, diambil selepas makan. Diikuti minum air putih 2  gelas. Minum dua kali sehari atau bila perlu atau sehingga gejala sembuh.

Kanak-kanak (Untuk kanak-kanak berumur 4 tahun ke atas):

1 sudu kecil selepas makan diikuti minum air putih 2 gelas. Minum dua kali sehari atau bila perlu atau sehingga gejala  sembuh. 

Untuk penjagaan kesihatan:

Ambil 2 sudu besar dicampurkan segelas air suam dan setengah sudu madu (apa-apa jenis dibolehkan). Minum 1x sehari sebelum sarapan pagi.

Untuk penjagaan kesihatan ibu mengandung:

Ambil setengah sudu khal dicampur air suam dan madu, minum sebelum sarapan. Sekali sehari sahaja.


Cara Penyimpanan Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir

Simpan pada suhu bilik. Elakkan daripada haba panas dan cahaya matahari. Tidak perlu disimpan dalam peti ais.

Abe dah amalkan Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir. Apa komen Abe?



Yang paling ketara perubahannya, Abe dapat rasakan sistem tubuh lebih segar ketika bangun daripada tidur. Selama ini batuk dan selesema juga hilang sepenuhnya. Lain betul daripada sebelum-sebelum ni yang mana Abe kalau time bangun tidur, duk sibuk dengan batuk. Tapi setelah seminggu amalkan, badan jadi segar dan batuk serta selesema dah tiada lagi, Alhamdulillah.

Selain itu, badan terasa lebih ringan. Bab membuang pulak, smooth je flowsnya, hehehhehe. Sistem penghadaman yang baik adalah faktor utama untuk tubuh badan yang sihat dan jika sistem penghadaman tergangggu akan menyebabkan masalah kesihatan. Abe akan terus amalkan Cuka Kurma ni sebab dah terasa ia dah sebati dengan tubuh badan Abe, Alhamdulillah.


Cara Dapatkan Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir

Kalau korang berminat nak dapatkan Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir, korang boleh dapatkan secara online di Shopee. Klik je link ni. Senang kan. Dapatkan segera untuk seisi keluarga dan jalani hidup lebih sihat dengan mengamalkan Cuka Kurma Oxymel Khal In-Sanivir. Semoga pengambilan yang berterusan akan dapat membantu menjaga kesihatan korang sekeluarga dengan lebih baik. 


Link shopee: shopee.com.my/bknetwork 

Link produk: OXYMEL Khal In-Sãnivir

You Might Also Like

0 comments

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad