Sahabat Que 'Silent Readers'

[Tips Berguna] Rahsia Putihkan Kulit Seawal 7 Hari Semudah ABC

11/02/2017 01:34:00 pm


Assalamualaikum. Kali ni Abe nak kongsikan dengan korang satu rahsia besar. Rahsia untuk putihkan kulit korang seawal 7 hari je tau. Rahsia untuk kecantikan dalaman dan luaran korang semua dalam satu hanya dengan penggunaan produk MelloWhite je. 

Apa itu MelloWhite?

Abe dah jadi pengguna produk MelloWhite ni sejak seminggu lepas. Secara konsistennya Abe telah minum 1 'sachet' MelloWhite ni setiap malam. Yerlah, fokus Abe yang paling utama ialah untuk nak mengekalkan tahap kesihatan dalaman dan luaran Abe. Ok, Abe takmau melalut panjang, meh Abe 'straight to da point' terus. 

Abe kongsikan dengan korang Apa Itu MelloWhite? MelloWhite ialah  produk mampu milik yang mengandungi Ekstrak Kelopak Bunga Ros, Buah Delima, Ceri Acerola, Ubi Bit Merah, Ekstrak Zaitun, Barli Hijau Organik, ALA, L-Cysteine dan yang paling penting, Vitamin C. MelloWhite bertindak dengan 4M iaitu Memutih, Melembab, Memelihara dan Memperkaya.
1. Ekstrak Kelopak Bunga Ros.

Terdapat bahan bioaktif yang dinamakan polifenol yang berupaya merencatkan pengeluaran melanin dan mengurangkan masalah pigmentasi kulit.
2. Buah Delima

Buah delima ni memang banyak khasiat sebab ia kaya dengan Vitamin A, C, E dan sumber antioxidant dan zat besi. Kesan paling best bila makan buah delima ini ia membantu melambat proses penuaan, memperbaiki sel kulit dan memberi tona kulit yang sekata. Delima membantu peredaran darah, mengurangkan inflamasi, membantu mengurangkan gejala anemia selain membantu dan meningkatkan sistem imun badan. 
3. Ceri Acerola

Khasiat Ceri Acerola ni ialah ianya kaya dengan vitamin C dan agen antioxidan. Iaa dapat lindungi kulit dari ancaman radikal bebas dan automatik melambatkan proses penuaan. Selain itu ceri acerola ini juga mengandungi nutrient yang membantu mengekalkan kelembapan kulit. 

4. Ubi Bit Merah

Ubi bit merah mengandungi bahan yang boleh membantu detoksifikasi badan. Ia mampu membersihkan toksin, perbaharui sel kulit rosak, serta meningkatkan penghasilan sel darah merah. Ubi Bit Merah juga kaya dengan vitamin B 9 ( Folate) yang membantu mengurangkan masalah jerawat dan menjadikan kulit "glowing" cerah berseri.
5. Ekstrak Zaitun

Ekstrak Zaitun mempunyai kesan antioxidan 4.5 kali lebih kuat dari Vitamin C. 4 kali lebih kuat dari anggur dan 2.5 kali lebih kuat dari teh hijau. Dengan keupayaan antioksidan yang kuat, ia mampu menyekat radiasi ultraviolet dan mengurangkan kesan radikal bebas yang menjadi punca utama pigmentasi kulit. Jadi tekstur kulit akan jadi lebih cerah dan sihat.

Selain itu, ekstrak zaitun juga sangat bagus untuk kesihatan dengan merendahkan risiko penyakit jantung, mencegah pengoksidaan kolesterol jahat (LDL), mengurangkan keradangan serta mengurangkan kekerapan tindakbalas alahan.

6. Barli Hijau Organik


Barli Hijau Organik mengandungi pelbagai nutrient semulajadi seperti vitamin, mineral, enzim, klorofil, asid amino dan antioksidan yang mudah diserap oleh tubuh badan. Kesan barli hijau organik kepada tubuh badan adalah mempercepatkan pemulihan dan mengaktifkan semula keremajaan kulit dan mengembalikan keayuan wajah yang berseri-seri. Selain itu, ia juga membantu proses detoksifikasi serta meningkatkan stamina tubuh badan. 
7. Vitamin C

Vitamin C merupakan vitamin yang sangat penting kerana saintis telah menemui bahawa protein kolagen memerlukan Vitamin C untuk molekul mencapai konfigurasi yang terbaik. Vitamin C juga mempertahankan kekenyalan kulit dengan mencegah kolagen dari menjadi lemah dan rosak. Untuk kesihatan tubuh badan pula, Vitamin C membantu mencegah selesema dengan meningkatkan sistem imun. Selain itu, ia juga membantu proses penghadaman dan penyerapan zat besi, menjaga kesihatan mata serta menguatkan gusi. Vitamin C juga penting dalam proses penyembuhan luka.


8. Alpha Lipoic Asid ( ALA) 

Alpha Lipoic asid merupakan antioksidan universal yang berupaya bertindak di persekitaran larut air dan larut lemak. 4 fungi utama ALA adalah mengitar semula Vitamin C dan Glutatahione, mengetatkan liang pori, memudarkan kedutan dan garis-garisan pada kulit & membuat kulit kelihatan sihat dan cantik secara semulajadi.

9. L- Cysteine

Fungsi utama L-Cysteine dalam mencerahkan kulit adalah dengan menggalakkan pembentukan pigmen cerah (pheomelanin). Ia membantu melambatkan proses penuaan seperti bintik hitam, kedutan dan garis halus disamping ia membantu proses detoksifikasi, dan melindungi kerosakan sel akibat radikal bebas. 

Cara Minum / Cara Bancuh MelloWhite

Masukkan 1 sachet MelloWhite dan 150ml air ke dalam shaker (bagi korang yang ada Shaker). Goncang sehingga sebati dan minum.

Kalau korang yang tak ada shaker, boleh je korang bancuh dengan menggunakan cawan biasa je. Macam Abe, Abe minum satu sachet sebelum tidur. Rujuk gambar kat bawah ni tentang cara bancuh.



Testimoni Abe

Setelah seminggu Abe minum, Abe rasakan kesihatan badan meningkat, mata lebih cerah dan kulit makin anjal. Biasanya sebelum ini, Abe mudah je demam atau selsema tapi kebelakangan ni setelah mengamalkan MelloWhite secara konsisten, Alhamdulillah Abe sihat & bertenaga. 

Terasa dengan ketara kulit Abe menjadi semakin anjal dan tidak berminyak. Kalau korang nak tahu, kulit Abe sebelum ni jenis kulit yang berminyak tau. Puas dah Abe gunakan macam-macam produk tapi semuanya tak serasi dengan kulit Abe. Alhamdulillah, kali ini MelloWhite serasi dengan Abe. Abe takde la sampai nak jadikan kulit putih melepak sebab Abe ni lelaki. Tapi apa yang penting yang Abe fokus, Abe nak kesihatan dalaman dan luaran Abe.

TADAAAA...... Sebelum & Selepas Abe mengamalkan MellowWhite

Mana gambar Abe ek? Dah, boleh tengok kat atas tu. No edit tau. Lani Abe tengah siapkan meng'edit' Youtube 'Unboxing MelloWhite & Cara Bancuh MelloWhite'. Korang sabar yer... 


Testomoni Pengguna

Testimoni pengguna MelloWhite yang berpuas hati dengan keberkesanan produk ini. 


Harga MelloWhite

Bagaimana Nak Dapatkan MelloWhite?

Untuk dapatkan stok #MelloWhite boleh hubungi Smart Merchant, dalam program smart partner kami. 

Azian                :  Perak 019 4732120
Norin Faridah   : Selangor 019 2195949
Norhana            :  Penang 012 4854942
Haslin               :  Selangor 017 6908322
Hezla                : Johor/Selangor 016 2155875
Hj Ghazali        : Penang 019 4793684
Yahya/Pak Ya   :  Johor 019 7610010
Sha                    :  K/Lumpur 0193421127
Nani                  : K/Lumpur 012 3004117
Zahariah            : Putrajaya 0166704240

Atau boleh terus menghubungi Shi-Mellow Beauty Health

Tel : +603-90565690
HP : +6012-5261148
Website : www.shi-mellow.com

You Might Also Like

9 comments

  1. Bagusnya produk MelloWhite ni. Ingatkan produk kecantikan untuk wanita sahaja, rupa-rupanya boleh meningkatkan sistem imunisasi badan tidak kira perempuan ataupun lelaki. Selalunya kalau produk kecantikan tu untuk kaum hawa je. Alhamdulillah, kaum Adam pun boleh minum MelloWhite ni. Satu produk untuk seluruh keluarga. Jimatnya !!!

    ReplyDelete
  2. teruja bila baca testimoni Abe...tak sabar nak tonton youtube Abe...cepat sikit edit tu..

    ReplyDelete
  3. mana gambar abe pakai mellowhite ni, nak tengok jugak..XD

    ReplyDelete
  4. Fuhhh kalah kulit Cikma abe amalkan mellowhite ni hihi

    ReplyDelete
  5. Jeleslah pahni...kulit abe comel... Keno minum jugop lah ni.

    ReplyDelete
  6. Wah macam bagus je product tu. Kena cuba nih.

    ReplyDelete
  7. aaaaa putih seppo la pah ni hahhaha

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"

Search Blog QueAchmad