Sahabat Que 'Silent Readers'

Asah Bakat Terpendam Dan Potensi Diri Anak Anda Di RockStar Gym Kids & Teens

4/28/2017 04:13:00 pm

Asah Bakat Terpendam Dan Potensi Diri Anak Anda Di RockStar Gym Kids & Teens

Bagi ibubapa yang mempunyai anak yang sedang membesar, sudah tentulah kita semua inginkan segalanya yang kita berikan kepada anak-anak kita semuanya YANG TERBAIK. Betul kan? Maksud Abe, bakat mereka. Anak-anak ni, tak dinafikan mereka masing-masing ada mempunyai bakat yang kita tidak ketahui jika kita tidak mencungkilnya.


Abe ada seorang anak lelaki namanya Tengku Ean Rifqee yang memang sedang dalam proses membesar, hari ni 28hb April 2017, menambah lagi 1 tahun umurnya menjadikannya 3 tahun. Sekejap je masa berlalu. Abe dan wife sentiasa sibuk, itu memang tidak dinafikan. EanRifqee banyak membesar sendiri. Yer lah, walaupun kami ‘observe’ dia 24 jam dan jaga dia dengan penuh kasih sayang, tapi dia masih membesar sendiri. Erti kata lain, potensi bakat terpendam yang ada dalam diri EanRifqee tidak 100% kami cungkil.

Abe terperasan yang Si EanRifqee ni seorang kanak-kanak yang memang cepat belajar & aktif. Sesekali bila Abe bawak dia ke Taman Permainan, banyak membuka mata Abe tentang kebolehan dalam diri dia yang mana masa kat rumah, Abe tidak nampak itu semua. Sekalung terima kasih kepada Sis YB Shehan kerana membuka peluang kapada Abe bagi mengenali Rockstar Gym Kids & Teens ni. Terima kasih Sis atas peluang ini. Abe terus tidak lepaskan peluang berharga di RockStar Gym yang berada di Mines Resort City, Seri Kembangan Selangor ni.

Apakah RockStar Gym Kids & Teens?

Setelah Abe godek-godek website Rockstar Gym Kids & Teens ni, barulah Abe dapat info mengenainya. Korang semua juga boleh rujuk pada website rasmi RockStarGym ni. Meh Abe story serba sikit tentang Rockstar Gym Kids & Teens ni. Rockstar Gym Kids & Teens ni selalu buat promosi tau & kalau korang nak tahu promosi di RockStar Gym, rajin-rajinlah survey website rasmi selalu.


Terdapat kelas-kelas berikut untuk anak-anak kita sertai di Rockstar Gym Kids & Teens.

Kelas Tarian di adakan di sini mengikut kategori-kategori umur kanak-kanak. Dari seawal 1 tahun sehingga 7 tahun. Step by step dorg akan latih akan kita menari. Actually, menari ni sebenarnya amat-amat bagus untuk tumbesaran & perkembangan otak kanak-kanak. Fasiliti kat Rockstar Gym ni sediakan memang superb, luas & amat-amat bersih. Kalau korang nak tahu, biliknya siap beraircond lagi tau.  

Kelas Gimnastik juga diajar kepada kanak-kanak di sini. Asas gimnastik bagi anak yang seawall usia 1 tahun. Jurulatih yang berpengalaman akan bombing anak-anak kita untuk setiap kategori kelas yang ada. Kat dalam kelas Gimnastik ni, peralatan yang disediakan adalah selamat. Maksud Abe, ianya mengikut piawaian yang telah ditetapkan. Bucu-bucu tajam atau lain-lain yang membahayakan memang xde lah. So, korang tak perlulah nak rasa tidak selamat. Lagipun, jurulatih kat dalam kelas tu sentiasa akan pantau & guide anak-anak kita untuk setiap aktiviti mereka.

Kelas Yoga juga diajar di sini. Apa itu Yoga, sure korang dah lebih maklum. Jadi, Abe dah tak nak cerita kat sini, hehehehehe. Kat dalam tu, Abe tengok anak-anak akan lebih relaks. Step by step jurulatih akan guide diorang tau. Apa yang menarik minat Abe kat kelas Yoga ni ialah tentang jurulatihnya. Jurulatih yang handle kelas Yoga ni amat komited & berdisiplin tinggi. Sejuk & tenang hati Abe bila lihat anak-anak kat dalam tu sedang mempraktikkan Yoga.

Kelas Seni Pertahanan Diri tidak terkecuali di ajar di sini. Banyak kelebihan kelas seumpama ni. Ianya bertujuan untuk membentuk jatidiri anak-anak kita. Yang paling penting, kita akan dapat tengok diorang fun & pada masa yang sama, berdisiplin.

Kelas Balet. Kelebihan gtau jika korang ada anak perempuan. Anak korang boleh sertai kelas ni.

Kelas Bola Jaring. Kemudahan untuk Kelas Bola Jaring disediakan di sini. Kawasan luar & berpagar, jadi kita tidak perlu risau. Anak-anak kita akan dipantau oleh jurulatih-jurulatih yang komited & berpengalaman.

Kelas Renang. Ini yyang paling hero Abe suka tau. EanRifqee memang seorang yang obsess bab-bab berenang ni. Dia suka sangat. Kat kelas renang ni, korang kena make sure korang pakaikan swimming suit unuk anak-anak korang. Dan Abe nak bagitahu kat sini, dalam kelas renang, ibubapa akn join sama dengan anak-anak. Yahoo... Yabedabeduuu... Bab ni, Abe pun suka, hahahahaha. Abe tak nak cerita lebih, nah Abe tempek beberapa gambar Abe dan EanRifqee masa sesi kelas renang.


Kat Rockstar Gym Kids & Teens ni, untuk makluman koramg, semua tenaga pengajar a.k.a jurulatih adalah dalam kalangan yang terpilih. Kebanyakannya adalah jurulatih yang diimpot daripada luar Negara. Semestinya jurulatih yang berpengalaman dan yang terbaik antara yang terbaik. So, kita kena yakin & percaya bahawa anak-anak kita akan fun & selamat untuk setiap kelas yang ada.

Ok, ni je dulu intro Abe pasal Rockstar Gym Kids & Teens ni. Nantikan update daripada Abe dari semasa ke semasa tau. Banyak lagi gambar yang Abe simpan... Tunggu... Mamti Abe akan sharekan dengan korang gambar-gambar EanRifqee semasa mengikuti kelas-kelas kat Rockstar Gym Kids & Teens ni...

DAN,

Abe nak bagi bonus untuk korang tau.... Jeng, jeng, jeng... Abe nak bagi Hadiah Giveaway Membership 3 Bulan di RockStar Gym? Hadiah ni bernilai RM1000 tau. Abe nak bagi untuk 2 pemenang.

Syarat-syarat:
Hanya mereka yang menetap di kawasan Selangor sahaja.  Terbuka untuk semua pembaca blog Abe.

Cara:

Like & Follow RockStar Gym Malaysia:


Like & Follow Abe di:
IG: www.instagram.com/queachmad

Soalan: 
1. Share entri ni kat FB korang & paste link kat bawah ni, dan jawab sioklan kat bawah ni:
2. WAJIB JAWAB SOKLAN NI. Kenapa korang patut menang GiveAway berharga RM1000 ini? Komen paling menyentap hati Abe akan Abe pilih sebagai pemenang. Korang HANYA perlu komen pada entri ini sahaja.
3. Masukkan detail korang seperti nama, emel & no telefon (untuk Abe trace korang yang menang)

Tarikh Mula Penyertaan: 
Jumaat, 28 April 2017
Tarikh Tutup Penyertaan:
Khamis, 11 Mei 2017
Selamat mencuba dan selamat menang !

Dan pemenangnya ialah:

1. Nama: mohd azmi 
Email: papablogger@yahoo.com.my
No phome: 019-8621237

2. Nama : Eswati Azni Jaafar
Email : ninijaafar@gmail.com
No Tel: 0193891258

You Might Also Like

6 comments

  1. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1595688157138220&id=100000911547687

    Nama: Khairul Iskandar Tajuddin
    Email: k.iskandartajuddin@gmail.com
    No Tel: 0166331329

    ReplyDelete
  2. Macam menarik ni. Slalu bawa anak ke Kidzoona je. Nanti da besar sikit boleh la Pisyek bawa ke sini pulak.

    ReplyDelete
  3. Saya nak menang GiveAway ini kerana saya teringin anak saya pandai berenang dab mempertahankan diri, kerana saya tak mampu untuk hantar anak ke kelas...

    Nama: mohd azmi
    Email: papablogger@yahoo.com.my
    No phome: 019-8621237

    ReplyDelete
  4. kenapa patut menang? huhu byk sebabnya...
    Sebab utama, saya pasti anak saya iman rifqi yang berusia 8 tahun pasti teruja dan ligat dengan segala aktiviti yang disediakan. Saya percaya minda yang sihat jika tubuh badan pun sihat dan sentiasa aktif. Kalau tengok dari cerita abam Que nih, Rockstar gym ni nampak gayanya memang menyediakan program yang sangat bersesuaian dengan anak anak. Paling best saya suka kalau dia dapat bergaul dengan yang berlainan bangsa.
    Sebagai ibu, saya sangat percaya bahawa pembentukan sahsiah anak amat penting selain dari akademik supaya dia lebih berkeyakinan tinggi.

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad