Sahabat Que 'Silent Readers'

Tips Mudah Menjaga Kesihatan Dengan Supercube Molasses Herbs Drink

1/24/2021 05:16:00 pm

Kita sekarang ni dalam era untuk sedaya mungkin mencegah pandemik Covid 19 ni. Kesihatan diri kenalah kita jaga dengan sebaik mungkin. Selain 3 langkah pencegahan iaitu 3s & 3w seperti yang kita sedia maklum, kita kena juga amalkan pengambilan makanan atau minuman yang dapat membantu menguatkan imunisasi badan kita.
 
Hari ni, Abe nak kongsikan dengan korang semua Tips Mudah Menjaga Kesihatan hanya dengan mengamalkan Supercube sahaja.
 



Jenis-jenis Supercube yang terdapat dalam pasaran
 
Supercube ada 3 jenis. Jom kita tengok apa kelebihan setiap satu. 
 
 
1: Ginger & Lavender (calm and soothe - help in soothing body and mind )

 
 
Kandungan utamanya ialah halia. Semua sudah sedia maklum tntang kelebihan halia, bagus kan. Supercube Ginger & lavender ni digabungkan pula dengan Lavender. Dua gabungan bahan utama ini akan dapat membantu kita sepertimana berikut:

✔ Membantu memberikan ketenangan
✔ Melegakan ketidakselesaan perut
✔ Melegakan migrain dan sakit otot
✔ Terapi
✔ Meningkatkan imuniti
✔ Meredakan sakit haid
✔ Meredakan angin mual / terperangkap
✔ Mengurangkan keradangan
✔ Melegakan ketidakselesaan perut

Kepada korang yang mempunyai masalah dengan angin dalam badan, memang sesuai sangat korang consume minuman Supercube Ginger & Lavender ni. Kelebihan utama Lavender ni ialah ia mempunyai banyak khasiat terutama pada kulit kita. 
 

2. Osmanthus & Roses (relax and heal - help in lowering stress level & getting quality deep sleep)

 
Yang kedua ni amat-amat bagus bagi diminum oleh korang yang mengalami masalah kesukaran untuk tidur. Kandungan utama Supercube Osmanthus & Roses ini ialah Osmanthus. Osmanthus ini mengandungi mikro meningkatkan kesihatan seperti Selenium, Cobalt, mangan, dan Molybdenum. Selain tu , Osmanthus ni dapat memberi semangat, melegakan minda dan menghilangkan keletihan serta merangsang pemikiran. Dikatakan juga Osmanthus juga menggalakkan kulit cantik.

Sudut pandangan doktor herba pula, Othmanthus berkesan untuk merawat buah pinggang berkhasiat, mengawal selia endokrin,baik untuk hati dan perut dan mengandungi asid palmitik, asid laurik, asid daging, pemutihan kulit, penyingkiran toksik, melegakan ketegangan, pengambilan kerap, penulenan fizikal dan mental, mengimbangkan sistem saraf dan meningkatkan selera makan.
Pengambilan berterusan Supercube Osmanthus & Roses ini akan dapat membantu korang:
✔ Sebagai ubat keletihan
✔ Memperbaiki tidur
✔ Meredakan kegatalan dan perubahan mood
✔ Mengurangkan kekejangan haid dan gejala menopaus
✔ Menbantu menjadikan otot kita berkeadaan santai
✔ Lebih senang tidur
✔ Meredakan tekanan & kegelisahan
✔ Menenangkan alahan ringan
 
3. Red Dates & Goji Berry (noorish & boost - help in menstuation and pregnant mother)
 
Kepada ibu mengandung atau ibu menyusukan bayi, Abe rekemenkan korang untuk minum Supercube Red Dates & Goji Berry ni. Untuk inbu mengandung, pengambilan secara konsisten boleh meningkat imunisasi badan ibu, melindungi mata, stabilkan kandungan gula dalam badan, ikhtiar anti kanser, boleh mengelakkan kerosakan pada hati dan boleh membantu mereka yang ada depression. Jika untuk ibu yang baru dapat bayi, ia boleh membantu untuk menambahkan susu, tambahkan tenaga dan yang ada masalah sengugut pon sesuai minum. 
 
Kelebihan Supercube Red Dates & Goji Berry ni ialah:

✔ Menyuburkan & menambah darah
✔ Meningkatkan tenaga & fokus
✔ Mencegah sembelit
✔ Meningkatkan pengeluaran susu untuk ibu menyusu
✔ Menggalakkan kulit yang sihat
✔ Meningkatkan tenaga & mood
✔ Melindungi daripada penyakit mata yang berkaitan dengan usia
✔ Meningkatkan sistem imun 


Cara bancuh Supercube



Bahan Utama kandungan dalam Supercube

Bahan utama ialah Molasses atau gula hitam. Molasses atau gula hitam ni tiada lemak tau. Ianya manis semulajadi. Molasses Sugar dalam Supercube yang mana turut dikenali dengan  Black Sugar atau Japanese Black Sugar. Molasses yang digunakan dalam Supercube diproses dengan cara yang sama dan ianya dibuat di Malaysia. Untuk memantau proses pembuatannya lebih mudah. Tebu diperah untuk mendapatkan cecair dan direbus berjam-jam sehingga likat dan kemudian dikeraskan mengikut bentuk cube. 

Perbezaan dengan molasses sugar di pasaran?  Kebanyakan molasses sugar dan juga gula perang di pasaran adalah hasil gula putih yang kemudiannya dicampur kembali dengan molasses syrup yang didapati semasa proses pembuatan gula putih. Lebih banyak molasses yang dicampur lebih gelap lah gula putih tadi bertukar. Hasil seakan sama akan tetapi proses berlainan. Penghasilan molasses sugar Supercube adalah semulajadi dan tidak melalui proses pembuatan gula putih. 

Kelebihan:
  1. Glycemic index yang lebih rendah. Glycemic index adalah kadar sesuatu menaikkan gula dalam darah. Makanan dan minuman yang diproses adalah lebih tinggi glycemic index. Supercube adalah pembuatan natural jadi glycemic index seakan-akan madu. Supercube adalah alternatif lebih baik dari gula putih mahu pun gula perang. 
  2. Sedap dan berkhasiat. Molasses mengandungi iron, calcium, magnesium dan banyak lagi vitamin dan minerals. 
Supercube dibuat di Malaysia menggunakan bahan-bahan terbaik gred A. Beberapa bahan yang digunakan adalah dari Malaysia seperti halia, diambil dari Bentong dan ada yang diimport dari luar negara seperti Bunga Osmanthus dari China. Pensijilan Halal? semestinya ada.

Cara untuk mendapatkan Supercube? 
 
Supercube boleh di beli secara online. Nah, Abe berikan details bagi memudahkan korang untuk mendaptkan Supercube.

Facebook : Supercube.HQ
Instagram : Supercube.HQ

Selain di atas, terdapat juga wakil jualan di Instagram, korang hanya search dengan mengunakan #supercube dan akan otomatik terpampang wakil-wakil jualan Supercube di seluruh Malaysia.

You Might Also Like

4 comments

  1. Best ni .. KakYa pon dah try mmg ok sangat produk ni kesihatan yang lbh baik..

    ReplyDelete
  2. Yeayy... alhamdulillah.. Terima kasih...

    sedap kan semua..

    Those yg nak cuba mana satu suitable dengan korang jemput wasap or tgk fb Bell ya

    www.wasap.my/60132008017/scb

    ReplyDelete
  3. Memang sedap semua..kita suka..hehehe..rasa pun takda pahit..dah jadi minuman harian

    ReplyDelete
  4. dah try suka betul yang [erasa goji tu .. rasa mcm minum laicikang

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad