Sahabat Que 'Silent Readers'

Petua Panjang Umur Oleh Tun Dr Mahathir

12/18/2016 09:30:00 am

mahathir

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkongsi petua untuk panjang umur iaitu dengan makan secara sederhana, mengamalkan gaya hidup sihat dan solat.
Bagaimanapun, negarawan berusia 88 tahun itu mengaku petua tersebut mudah disebut tetapi sukar untuk dilaksanakan kerana beliau sendiri terpaksa berusaha habis-habisan untuk makan secara sihat.
“Orang selalu bertanya saya bagaimana saya boleh hidup hingga sekarang, jawapannya mudah sahaja, jangan terlebih makan & solat.
“Ini sesuatu yang amat sukar bagi saya tetapi saya cuba juga untuk tidak makan terlalu banyak. Saya tidak merokok dan saya tidak minum minuman keras,” katanya. Yang paling penting, jaga solat & mohon doa daripada Allah.

You Might Also Like

3 comments

  1. Semoga Allah S.W.T memberikan kesihatan dan keberkatan kepada Tun. M

    Jemput singgah blog saya Penawar Asma Pada Bayi

    ReplyDelete
  2. Allah panjangkan umurnya mungkin (bonus). Beringat ingatlah selalu wahai orang tua

    ReplyDelete
  3. Ya.

    benda mudah aje, tapi tak ramai boleh buat.

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad